Ont i livmodern
Hej! Sambon och jag börjar förbereda oss för barn. Söndagen för två veckor sen tog jag därför ut min Nuva Ring som är mitt preventivmedel. Jag fick min mens för tidigt, på lördagen innan jag tog ut ringen, tänkte att det var typ en mellanblödning eller liknande. Fick sen vanlig mens som jag skulle. Men veckan nu som varit efter mensen, den har varit jobbig. Jag har haft väldigt ont i livmodern. Kan det bli så när man slutar med preventivmedlet? För mig är det himla ologiskt! Jag tycker att jag känns svullen också om livmodern. Tänkte att jag lägger frågan här eftersom fler här antagligen slutat ta sina preventivmedel. Och kanske märkt att kroppen reagerat konstigt i samband med det.
Glömde skriva att jag ska ev. till läkare imorgon för att kolla något annat, men vill lufta problemet innan. Någon som varit med om liknande?
Ja, det är hormoner i nuvaring så det kan absolut påverka och ta ett litet tag för kroppen att återställa sig. Jag tog ut en hormonspiral i somras och fick en massa gravidsymptom inklusive väldigt ont i livmodern…
När jag slutade med ppiller fick jag fruktansvärt ont i livmodern, jag va öm t o m utanpå magen