Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 2784 ggr
emeliiiiieee
0

När började ni må illa?

När började erat illamående? Jag har varit skonad mot illamående hittills men nu i vecka 6 har det börjat. Mår illa jämt 😩

OlgaMaria
0

Det var då det började för mig med andra barnet. Minns inte riktigt när det började med första barnet, kan ha varit någon vecka senare, typ vecka 7.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

villavägen
0

V 6 här med. Jag har varit väldigt förskonade med. Kräkts en gång. Pga doft. Annars bara haft lite illamående. Illamåendet avklingade efter v 13.

emeliiiiieee
0

#1 när slutade ditt illamående? #2 Skönt att höra! Att du vart förskonad du med. Inte rolig känsla att må illa hela tiden. Jag har inte spytt ännu peppar peppar haha

Aristarcos
0

Inte alls ;) en gång lätt spydd av hund som rullat sig i kattskit .. var typ i v 15 då ;)

emeliiiiieee
0

#4 Nu blev man ju inte alls avis haha

hhejlollo
0

Vecka 5! Höll i sig tre månader.. Sen har jag mest fått karatespyor, men dessa j*vliga sura uppstötningar gör mig illamående emellanåt..

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Sarah
0

Spydde två gånger, första gången i typ v16. Då var jag i stallet och bara spydde rakt ut. Andra gången var ganska sent i graviditeten. Då körde jag bil och plötsligt kom det. Haha, jag, ratten och instrumentbrädan var helt nerspydda. Kunde inte stanna och hade inget att torka med så jag fick köra hem i eländet :p

TjockaBerta
0

3-4 veckan med alla tre barn

>>>Malum domesticum<<<

soundtrack
0

Med första barnet mådde jag illa i v 8 och 9, främst kraftigt morgonillamående men spydde aldrig. Denna gången hade jag diffust illamående som kom och gick under dagen, några dagar i veckan från plusset fram till för ett par veckor sedan (är i v 11 nu).

Ceciliaolucifer
0

Kräktes dagligen från vecka 6-20 :) Illamående i princip varje dag dessa veckor. Mår fortfarande lite illa till och från och är i vecka 30 nu.

[GråHäxa]
0

Började må illa i  v 5 och fram till ca v 15 tror jag. Sedan kom det tillbaka i sista trimestern, då spydde jag även första gången men det berodde nog på att jag slarvat med maten den dagen.

MinnaJosefin
0

Med sonen mådde jag inte illa alls. Nu gick vi in i vecka 9 idag och har varit små illamående från och till sen veckan vi plussade (bim-2). Inte så jag kräks och det kan gå ca 2 dagar då jag inte mår illa alls, men det kommer och går i vågor. Knaprar massa morötter som hjälper:)

flocken
0

Med stora sonen hade jag ett konstant illamående säkert halva grav. Men kunde ändå hantera det. Med lilla sonen bodde jag på toaletten. Men som min man sa " jag vet ju var du håller hus halva nätterna" . Där var jag nog illamående nästan hela grav.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Sparven88
0

Började kräka i v 5 tror jag. Sen höll det i sig till v 16 eller något sånt.

JeFo
0

Mådde illa med både nr 1 och 2. Kräktes en gång med nr 2. Började i v 7-8 och gav sig runt v 14. Med nr 3 började det v 7 och sedan kräktes jag för allt och alla till v 23-24 typ. Tyngste tiden i mitt liv. Bodde på toaletten. Trodde aldrig jag skulle överleva och då är jag väldigt tålig… Var hemskt! Luktar, ljud och till å med maken fick mig att kräkas. Åt jag kom det upp inom 5 min. Lyckligtvis är jag envis så jag åt och drack ändå å slapp bli inlagd. Så pang en dag var det borta. Testade massa men inget hjälpte.

oh-la
0

Mådde illa två gånger under graviditeten. Båda gångerna var i bilen tidigt tidigt påvägen till jobbet. Båda gångerna var jag förberedd med banan i väskan, och så fort jag fick i mig lite släppte det. Har inte spytt en gång vilket varit väldigt skönt!

Velinga1984
0

Har kräkts under alla mina graviditeter, har börjat kräkas mellan vecka 3-5 så det är så jag har vetat att jag varit gravid. Har sedan slutat kräkas på morgonen efter kejsarsnitt (alla mina barn är födda med kejsarsnitt). Så i några fall har jag blivit inlagd, vissa fall har det räckt med vätskedropp under dagen på sjukhus. Efter 4-5 månaden har illamåendet lagt sig såpass att det bara legat latent för olika maträtter, för varmt, för hungrig etc.

RoxannaS
0

Spydde första gången vecka 10 tror jag. Var in på dropp 10,13 och 16

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Zvintos
0

Runt vecka 7 kom illamåendet och släppte runt vecka 11-12.