Misstankar om missed abortion?
Jag är gravid i vecka 7 (6+3). Jag har inte haft mycket symtom alls denna graviditet. Men de lilla jag har haft (ömma bröst osv) är helt borta. Vilket har väckt tankarna om att fostret kanske har dött. Har inte känt av någon växtvärk eller någonting vilket nu har gjort mig väldigt orolig att något är fel. Jag har provat ringa de gynkliniker jag hittat på i Södertälje men alla har haft fullt. Pratade även med en privat klinik och hon tyckte jag borde kolla upp det, om inte annat för att lugna min oro. Jag har 3 missfall i bakgrunden så de gör mig inte precis mindre orolig. Så nu undrar jag, vart ska jag vända mig? Enda alternativet jag har kvar är via akutens gynmottagning som öppnar efter 16. Då går gynmottagningen över till akuten. Så frågan är, bör jag vända mig dit?
Ring sjukvårdsupplysningen så kan de lotsa dig vidare .
Jag pratade med dem. De sa bara att jag skulle försöka ringa vid 15 igen och försöka få en akut tid till gyn. Men jag sitter låst hemma på dagtid just nu. De blir ju som att då en akuttid till gyn om jag går till akuten ikväll eftersom gynmottagningen har akutmottagningen där.
Då så , blir väl bra om du går dit i kväll , hoppas att det ordnar sig .
Var in dit nu. Är tydligen inte så långt gången så man såg inte så mycket. :/ är tydligen vecka 4+0 idag :(
Vad konstigt! När plussade du? 4+0 brukar ju vara när man plussar ungefär…..
#5 19 Juni. Fick då upp 2+3 på testet. Hade min ÄL 3 juni.
Om du plussade 19 juni är det ju omöjligt att vara i v 4+0…..
När var sista mensen första dag?
#7 vilken vecka bör jag vara i då? :/ #8 Jag har haft hormonspiral i till i början av april och har inte haft någon mens sen dess så jag kan tyvärr inte räkna på det där. :( Läkaren sa i alla fall att de ultraljudet som stod nere på akuten inte var så välutvecklad när de gällde att mäta med den. Men man såg inte hjärtat på fostret och de var väldigt litet. Nu har jag väldigt svårt att uppskatta storlek bara sådär men man såg i alla fall att de var ett foster i en gulesäck
Du hade ÄL 3 juni plussade 19 juni. Låt säga att du var ca 4+0 då +- några dagar. Det är två veckor sedan. Så 6+0 +- några dagar….
Såg du gulesäck och foster så är det 6+ veckor! :) klåparläkare…
#10 Så jag kan vara i 6+4? Som jag räknat på från början? #12 De var läkaren som sa att de var gulesäcken och så såg man en fosterliknande figur i den den fyllde hälften ungefär av den lilla "säcken" eller vad man nu ska kalla de för som den ligger i. Ringde även till barnmorskemottagningen jag bokat in mig för inskrivning på och hon sa att de mycket väl kan vara så att jag plussade precis när jag blev gravid. Och att jag skulle tro på veckan jag fick via ultraljudet. Men om jag nu är i vecka 6+4 borde inte hjärtat synas på ett vul då? *kliar mig i huvudet* Känner mig bara totalt förvirrad. Vet inte alls hur mycket som ska synas när på vul osv. :/
Satt å försökte hitta en bild på Google som kunde likna de vi såg. På sida 111 finns de en som en har lagt upp. den övre bilden är från vecka 6+5 och jag tycker de var väldigt likt de vi fick se. http://www.familjeliv.se/forum/thread/75670709-bf-maj-2016/111 (Inloggad via mobilen så jag kan inte fixa länkar osv)
Lita på din tid/vecka som du har räknat ut. Du vet dessa små bönor rör sig, drar ihop sig mm så att precisionsmäta något så litet är som förgjort. Nån mm hit eller dit = diffar veckor i mätningen. Vi kastades hit och dit i början med alvin.
Okej tack snälla ❤️ Ska kolla om jag kan på ett vul om någon vecka på något annat ställe så man kan få träffa en vettig människa istället. Känner behovet av att få se hjärtat slå för att kunna känna mig lugn. ❤️ Vet inte hur jag skulle klara mig utan er. ❤️
Fick förslag idag (igår??) på vad läkaren kan ha menat. De kan vara så att han menade att fostret är vecka 4+0. Man ligger ju alltid 2 veckor före i graviditeten jäntemot fostret. Så då innebär de ju att jag bör ha varit i vecka 6+0 istället för 6+3. För i så fall stämmer ju allt