Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 1008 ggr
hhejlollo
0

Sammandragningar - vad är normalt?

Hej på er! Tjatiga jag igen!😁 Har senaste dagarna haft sammandragningar som jag egentligen inte riktigt förstått vart just sammandragningar, men senaste två dagarna har det blivit fler och längre. Igår hade jag extrem mensvärk som varade en kvart inklusive att det kändes som någon körde upp en kniv i mig, idag är det "lugnare" mensvärk men ändå påtaglig då jag får ont i magen, blir bubblig och samtidigt illamående. Men vad är normalt? Jag har ju ingen aning! Flickorna beter sig som vanligt så är inte orolig för dom! Hoppas någon orkar svara😃

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

[TanatosNyx]
0

du måste kontakta specmvc eftersom du har en riskgraviditet. Det är nog bra om de tittar på dig och gör lite kontroller. Blir det jävligt innan du får tag i någon så ringer du förlossningen och tala om att du väntar tvillingar.

hhejlollo
0

Tack för svar! Pratade med förlossningen och skulle ringa Spec MVC imorgon och få en närmare tid än den jag har bokad på onsdag, blir det värre ikväll eller inatt skulle jag ringa igen :) Tycker det är så svårt att veta vad som är "normalt" att känna och vad man ska reagera på!

Sajtvärd på degus.ifokus

[TanatosNyx]
0

du ska inte ha ont, inte mensvärk heller som hänger ihop med sammandragningarna. Bara vanlig växtvärk.

Det ska inte vara mycket sammandragningar, och dom ska inte vara ihållande utan magen ska slappna av mellan dem.

hhejlollo
0

Nu har jag haft en sammandragning i 13min som gjort liiiite ont en stund, bör jag ringa? Jag vet att det är en riskgraviditet men får bara höra att jag är så tidig i graviditeten att inget kan göras om det skulle vara något. Antagligen beror det på att jag är förbannad just nu men vet inte hur jag ska agera :(

Sajtvärd på degus.ifokus

Intehärutandär
0

Ring hellre en gång för mycket, än en för lite. Om Du vilat i 13 min så borde de försvunnit.

Då det gäller "knivarna" så är det fogarna som spökar. För mig startade det tidigt och det känns som att någon kör en kniv rakt upp i skelettet/bäckenkanterna fram och tillbaka.

Väntar Du tvillingar, så brukar ju alla symptom starta tidigare.

villavägen
0

Tror inte du behöver oroa dej. Sammandragningar kommer komma allt mer. Det är tungt att bära två. Du har svaret själv varför de kom nu, du var jättearg. Tyckte jag hade ont överallt jämt med tvillingarna… Följer din blogg och är imponerad vad du orkar med!

hhejlollo
0

#5 Denna gång ringde jag faktiskt inte eftersom jag själv orsakat det iom att jag var upprörd.. Men blir det så ändå ringer jag:) #6 Sammandragningar har jag nästan hela dagarna nu för tiden men inga onda eller obehagliga! Ja det börjar bli allt tyngre nu! Haha det där med att ha ont lite överallt känner jag igen! Åh vad roligt att du följer oss! Tack snälla, det värmer!<3

Sajtvärd på degus.ifokus