Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 991 ggr
Anonym
0

Mensvärk funderingar

Om man fick mensvärk utan mens första graviditeten, vilket väckte misstankarna om graviditet från början, kommer man få de vid varje grav då? Jag har alltid mensvärk i samband med mens, så med sonen gick jag med de 4 dagar innan en vännina påpeka att jag troligtvis är gravid eftersom mensen inte dök upp. De sägs ju att alla graviditeter är olika. Men jah fundera mest över detta med mensvärken om den alltid dyker upp då eftersom livmodern växer eller vad de nu berodde på. Tacksam för svar. :) Hade misstänkt ÄL för 15 dagar sedan och fortfarande ingen mens eller några känningar. Mensen är vanligtvis väldigt oregelbunden så jag kan inte räkna från förra heller. Annars är de 8 dagar över tiden (baserat på en 28:a dagars cykel) Enda som är nu är att jag mår illa och får huvudvärk till och från men de kan lika gärna bero på magkatarren samt spänd nacke. Men brösten (vårtgårdarna samt vårtorna) är väldigt ömma och har varit ett par dagar. Annars ingenting. Brukar inte känna av brösten vid mens heller. Vågar inte riktigt testa heller eftersom jag inte har några symptom. Känns lite bortkastat. Förväntar mig att känna något iaf. Har en tid tillbaka känt av som stramande känslor kring livmoderområdet. Men gjorde gravtest för någon vecka sedan och de var negativt. Så jag känner mig lite förvirrad. Vad skulle ni göra?

Lilolizeit
1

Alla graviditeter är ju olika, så vad du känner tidigare behöver du inte känna nu, och tvärtom. Om du hade misstänkt ägglossning för 15 dagar sen och tog ett graviditetstest för "någon vecka sen" så var det troligast för tidigt för att ge utslag. Gör ett nytt test i morgon bitti :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Anonym
0

Har inga test hemma. :/

MinnaJosefin
0

Testet du gjorde för en vecka sen var antagligen för tidigt för ett pluss, men om jag varit dig hade jag tagit ett till nu. Jag hade själv ÄL för två veckor sen, är på bim+2 idag och inget är vad det brukar med mensen.. Har själv haft mensvärk konstant i fem dagar men ingen mens. Gjorde ett test igårkväll som var negativt. Lycka till:)

Anonym
0

Får införskaffa test. Man blir ju bara så besviken om de är negativt. :(

jackiejohn
0

Med dottern kände jag av grova humörsvängningar (grät för allt) 1 vecka innan jag plussade, plussade på bim-1. Denna gången märkte jag inte ett dugg, tog ett test av nyfikenhet och plussade på bim-3 så helt olika. Ta ett test, hade du ÄL för 15dagar sen så bör du kunna få en svagt positivt åtminstone om det nu tog sig.

Anonym
0

Okej får göra det. :)

Anonym
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj.. Nu är jag chockad :O

Niini
0
MinnaJosefin
0

Grattis!

Anonym
0

Tack snälla kan fortfarande inte tro de. :o

Lilolizeit
0

Stort grattis :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

Anonym
0

Tack :D

Sparven88
0

Stort grattis! =)

Anonym
0

Tack :D läskigt att inte känna några symptom som sist. :O ingen mensvärk. Inget kräkandes än så länge ingenting mer ön ömma bröst. Akut sötsug ibland typ. Kissar ofta gör jag rent av mig själv då jag dricker mycket koffein hihi. :3 läskigt! Försökte räkna via familjeliv när bf skulle bli enligt min misstänka ÄL som då lär ha varit ÄL och då är bf 23 februari. :) så jag ska alltså vara i vecka 5, 4+2 :)

[TanatosNyx]
0

Grattis!!! 😃

Anonym
0

Hihi tack :D

Madde
0

Grattis.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Anonym
0

Tack :)