Oregelbunden mens - när testa?
Jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens, nu har jag gått 3 dagar in på perioden menskalendern räknade på att mensen skulle ha startat, (räknat på en 28 dagars cykel då tror jag). Men eftersom de svajar så otroligt med när mensen dyker upp så hur vet jag när jag ska testa? Fortfarande inga känningar på att mensvärken är på G. Får alltid mensenvärk några minuter innan mensen visar sig. Har dock haft stramande känslor kring livmodern, känns precis som ligamenten. Men bara på ett ställe på vänster sida. Jag misstänker dock att jag hade ÄL den 3:e Juni och mensen enligt kalendern var beräknad 10:e. Har väldigt mycket flytningar. Känns som att de rinner konstant. Skulle uppskatta lite hjälp. :)

Om duvtror att du hade ägglossning den 3e så vänta minst 14 dagar efter det tills du testar. Det brukar vara 2 veckor ca från ägglossning till mens.
Okej :)
Ja för de flesta kommer mens 14 dagar efter ägglossning så du kanske kan försöka hålla koll på ägglossning och utefter det beräkna när du tror mensen ska komma, och så får du se om den taktiken kan fungera för dig.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Ja jag får prova det 😃
Idag är det 14 dagar efter min misstänka ÄL. Och än så länge ingen mens i sikte. Ingen mensvärk eller något. De enda är att jag i några dagar haft fruktansvärt ömma bröstvårtor. Men de brukar jag inte få i samband med mens heller. Enda symtomen innan mens har alltid varit mensvärken. Inget annat. Så vi får se om den dyker upp eller inte i helgen. *håller tummarna för att den inte gör det*
Håller tummarna för dig. :)
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes
:)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Tack :D