förkyld/allergi/gravid-näsa
Jag har varit "förkyld" i ca 2 månader. Det värsta gick över för flera veckor sen. Men jag har tjockt , segt, ljusgult eller vitt snor i näsan som inte vill gå över.
Jag är även gräspollenallergiker, men det verkar nästan ha försvunnit helt under graviditeten.
Börjar bli orolig att jag har någon streptokock infektion men jag kan även vara helt vanligt tjock i näsan av graviditetshormoner eller en kombination av graviditet, långdragen förkylning och allergin.
Hur är/var era näsor under graviditet?
Jag hade så. Gick till vc, fick pencillin, hjälpte inte ett skit. Visade antenatalläkaren, skickades till önh-mottagningen - det hör till gravditeten blev domen.

Har haft graviditetstäppa hela graviditeten
Usch, låter inget vidare alls. Hoppas det går över snart. Lite "passande" för min del att denna tråd låg överst när jag tittade in då jag, som aldrig är sjuk, helt plötsligt är förkyld. Men fy, säg inte att det hör till graviditeten och kan sitta i hela vägen ut, har varit lite skum i hals och luftvägar sedan i början av veckan men sedan gick det över till kvälls-morgon förkylning de sista dagarna, är så täppt att jag knappt kan sova :-( Hoppas att detta är en vanlig förkylning och inget som kommer att hålla i.
Huu! Nog för att jag överlever och mår mycket bättre än andra somrar men nätterna är riktigt jobbiga. Har börjat snarka också, inget jag lider av men sambon tycker det är värre. Fast han snarkar själv så nu får han igen lite av sin egen "medicin".
Men skönt att höra att det inte är ovanligt i alla fall :)
Haha :-)
Var väldigt snuvig större delen under min förra graviditet och det ser ut att bli så denna gång också. Mindre trevligt är ju att det också brukar medföra lättare näsblod då och då. 😛
Jag slapp det, tack och lov, men en kompis som ska ha barn om ett par veckor, har varit täppt i näsan sedan februari. Inget att göra åt, bara till att gilla läget tydligen:-p
Jag var täppt i näsan från och till, men på slutet hade jag en riktig förkylning som bidrog till det. Som tur var blev jag ej beroende av nässpray efter förlossningen iaf fast jag använde det dagligen (begränsade mig till när jag skulle sova).
Jag brukar köra med hemma gjord koksaltlösning när näsan är tjock. Men som #6 sa så lider man ju av näsblod. Inte så det rinner men jag har inte snytigt mig en enda gång på flera månader utan att det varit blod med. Och det blev värre när jag faktisk va ordentligt förkyld och använde koksaltlösning.
Det är jobbigt när jag äter också. Förmodligen magsäck eller livmoder som trycker på lungorna och tjock näsa. Extra trevligt när man inte är hemma och sitter och andas som en tok samtidigt som man ska tugga :P