Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1306 ggr
[freeatlast]
0

Hur långt gången..?

Hej, Tänkte höra lite om nån vet hur tidigt man börjar känna av alla dessa symtom? Jag har inte varit hos BM än (ska dit nästa vecka), så jag vet inte hur långt gången jag är.. hur snart efter befruktning kan symtom börja visa sig? Jag är osäker men min befruktning kan ha skett för 2,5v sen.. det konstiga är dock att jag vill nästan minnas att jag känt av symtom längre än så! I över en månad har jag haft humörsvängningar, temperaturväxlingar (varm-kall-varm-kall-jättevarm…) och mycket molande liknande mensvärk. Men jag hade senaste mens 23/4, kan man ha mens trots att man är gravid? Blödningen var nån dag kortare än vanligt och inte lika riklig - fick använda mindre strl på tamponger än jag brukar för annars gjorde det ont :-S Jag vet att jag kan få reda på detta nästa vecka hos BM men är nyfiken redan nu ;-)

Sparven88
2

Det finns ju digitala gravtest med veckoindikator. Då får du reda på hur många veckor som gått sen befruktningen.

hhejlollo
0

Jag kände andra veckan efter befruktning att jag var gravid, testade och visst var det så! Men det är nog väldigt olika hur tidigt man känner av det:) Hade du mens när du skulle är du troligtvis inte så långt gången, spännande att få veta när du kommer till BM!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

Josefineutank
0

Haha själv kände man själva befruktningen! Var ute och fick med hunden när det högg till i höger sida och jag föll ihop. Tog ett test 1 vecka efter och nog allt var jag gravid! Efter det kom humörsvängningarna och värmevallningarna och det var då jag förstod med säkerhet att jag var gravid. Så kände symtom från alla första början.

[freeatlast]
0

Haha, Vad olika det kan vara! :-) Jag funderar nämligen på om det kan ha blivit i slutet av mars egentligen.. jag tog p-piller i april men råkade missa en gång i början på nya kartan, sen några dagar efter det var jag väldigt dålig i magen så vet inte om p-piller-skyddet kan ha blivit nedsatt? Det var lite det jag tänkte på med senaste mensen, om den kanske dök upp då fast jag redan var befruktad? Kan det bli så? :-)

RoxannaS
0

Mycket har ju med hormonerna att göra. Veckoindikatorn visar beroende på mängd hormoner så de går inte att lita på helt. Ringer man bm så räknar dem på senaste mensens första dag. Sen får man annat datum mest troligt via ultraljudet senare. Men du kan alltid prata med din bm och säga att du inte vet när du hade din senaste mens. Försök få ett vul tidigare. Man kan blöda som gravid. Kroppen kanske inte hann reagera på de pga låga hormoner eller något sånt. :)

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[freeatlast]
0

Hihi smart, jag ska säga att jag inte vet när senaste mensen var ;-) så kanske jag får göra vul tidigare som du sa. Ja det var det jag tänkte på - om jag är låghormonare eller nåt :-P

RoxannaS
0

Ja prova :)

[freeatlast]
0

Tog ett test igår som visar 2-3 veckor - alltså att jag är i vecka 4-5. Men jag är fundersam.. mina byxor sitter redan riktigt tighta och jag undrar om de verkligen borde göra det redan? Jag menar - har ju eg. bara varit gravid isåfall 2-3 veckor.. Det känns mer i kroppen som att det har gått längre.. har ju faktiskt också haft symtom sen mitten av april om jag minns rätt..

[freeatlast]
0

Jag gar ju inte ätit mer eller nåt heller så känns konstigt att ha gått upp såpass i vikt redan?!

hhejlollo
0

Kanske är tvillingar ;) Jag gick upp extremt fort och i vecka 10 hade jag mage! Nu i vecka 19 (18+4) tror folk att jag ska ha om en eller två månader!

Kristallens Smådjursuppfödning & Omplacering

www.kristallens.wix.com/kristallens

Sajtvärd på degus.ifokus

RoxannaS
2

Det är troligtvis pga gaser. Man blir ofta uppsvälld just där över. Jag kunde inte ha jeans då. Jag fick ha mjukis med lösa resår i midjan. Allt tryck över magen var obehagligt.

Pontiac57
0

Det är vanligt att tarmar och magen svullnar upp, jag trodde precis som du att jag va längre gången men tji fick jag :)