ägglossningstest eller inte ?
Jag har i två månader testat ägglossningstest. Jag har en snabb stegring. Kan gå från negativt till positivt på en dag. Jag fick ingen ägglossning förra månaden men hört de är normalt att de kan hoppa över en eller två månader. Nu testar jag med ägglossningstest igen men negativt än så länge. Är inne på dag 11 efter mens. Dock ej testat med ägglossningstest ännu. Min fråga är ska man testa med ägglossningstest denna månaden också eller helt enkelt strunta i de och köra på och chansa? Man blir så stressad och oroad med dessa tester. Iaf jag. Är jätte orolig att jag kanske inte får ägglossning denna månaden heller "/
Stress påverkar kroppen negativt, vilket kan skjuta på ägglossning och/eller mensen framåt eller bakåt. Hade personligen skitit i testen om de stressar upp dig och bara köra på ungefär i de svängar du borde ha ägglossning för spermierna kan leva upp till ett par dagar i kvinnans kropp.
Jag höll på sådär med alla möjliga test när vi bestämt oss för att försöka skaffa barn. Det blev en sån stress för mig att jag lyckades skjuta upp mensen ett par dagar. Sen sa jag till mig själv att lägga ner allt sånt där och ha sex lite då och då istället. Jag stressade av och lyckades ganska snabbt bli gravid.
Tror faktiskt jag struntar i testen denna månaden. Innan har jag haft ägglossning 12 samt 13 dagar efter mens så jag chansar på de denna månaden. De ska ju vara kul att försöka få barn med inte bara massa stress.
Jag tänkte använda en digital monitor från clearblue som jag fick via en testgrupp på familjeliv.se. Men kände också stressen över tanken. Så jag fick tips av en vännina på Facebook om hur livmodertappen och flytningarna beter sig beroende på vart i cykeln man är. Så jag lärde mig flytningarna och sen var vi inställda på att blir det något så blir de och då var de meningen :)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Förstår bara ingenting längre. Jag hade mens den 13 maj och ännu visar inte ägglossningstest något "/