Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 1632 ggr
Destany
0

Vad kan detta bero på?

Ok alla gravida. Vad kan detta vara?. Har ont i hela magen idag o det gör ont inuti musen. Har känt bebis o så idag. Är i v 36. När jag går så är det som ett tryck neråt. Jag har foglossning men känns inte riktigt som det. Nåt skumt som hände när jag var på toa så när jag skulle torka mig efter jag kissat klart så kom det mer kiss utan att jag kände att det skulle komma mer. E fundersam idag vad det kan vara Är ju mitt andra barn men kan inte komma ihåg nåt sånt här med sonen. Är i o färdig 3 år sen jag väntade honom

[Synnerlig]
0

Jag har känt som hugg i musen ibland, det kan vara att bebisen trycker på någon nerv kanske? Trycket nedåt är förmodligen bebisens tyngd du känner 🙂

Jag funderar också på det där med det "extra kisset" som kommer ibland utan att man känner att det ska komma mer. Jag funderade förut på om det var fostervattnet som sipprade men jag har hört att det då sipprar lite hela tiden 🤔 Typ om nätterna när jag går upp för att kissa så torkar jag ju mig alltid ordentligt men ändå kan det komma en liten skvätt som rinner på insidan av låret sen när jag går tillbaka till sängen, sjukt irriterande. Men så har jag haft länge nu och det slutar efter den lilla skvätten så därför har jag inte tänkt på om det kan vara fostervatten.

Pontiac57
0

Det kan inte vara så att bebis fixerat sig? Fick ont lite övetallt och det va konstigt att gå på toan när min va fixerad

Destany
0

Jo kan ju tycka det e på tiden den fixerar sig nu hehe. Var bara då när jag gick på toa nu när jag gick igen så var det inget skumt känner mig snarare väldigt torr i underlivet nu. Så får avvakta o se vad som händer

[TanatosNyx]
0

bebisen trycker med huvudet mot bäckenbotten. :) Har du rymligt bäcken tro?

villavägen
0

V 36 då kan ju det vara på gång inom kort…. Låter som bebis trycker sig nedåt, fixerar sig. Man kan ju sippra fostervatten också…. Det bästa med att vara gravid var ju att det var så fasligt spännande! Nya upplevelser hela tiden! Haha minns när jag var inne på förlossningen när jag väntade mitt första barn. Då kom det blod och slem när jag torkade mig när jag var på toa. Direkt frågade jag barnmorskan vad det var. "Du håller på att föda barn fick jag till svar". Ja ungefär så är det väl…..

Destany
0

Det som e skumt är att jag fortfarande känner bebisen vid höften. Har fortfarande ont i magen. Det gick över lite igår när jag tog alvedon o duschade varmt

[Synnerlig]
0

#6 hela bebisen kommer ju inte att ligga längst ner utan den har ju vuxit mycket vid den här tiden och fyller ut en stor den av buken, så du kommer nog att känna den lite överallt :) Kan också känna att den trycker i höften men min bebis är fixerad.

Destany
0

Har fortfarande ont idag men det lindras med panodil. Så får avvakta o se vad som händer. Bebisen rör sig som vanligt så det gör att jag e mindre orolig. Bm sa förra veckan att bebisen ligger med huvudet o axlarna bakom min höft o sen ligger den diagonalt typ. Tror inte den e fixerad än men ska till bm på tisdag igen