Gravid iFokus

Gravid

Etikettkomplikationer
Läst 1664 ggr
Anonym
1

Hormonspiral och gravid

Hej alla på Gravid iFokus! Jag undrar hur farligt det är för fostret ifall man har hormonspiral 1-2 veckor i början av grav. Finns en chans att jag är gravid, får såkallat "spökstreck" på test och ska testa igen om en vecka för att se ifall det blir starkare. 

Kan detta skada fostret mycket, eller är det så tidigt att en vecka till inte gör så mycket? Eller kan något annat hända? Är inte längre gången än  1-3 veckor, det vet jag.

(Skrev samma på Kvinna iFokus. Har tyvärr inte fått något svar där så skriver här också)

RoxannaS
0

Risken finns att de blir utomkvedshavandeskap eller hur de nu heter :/

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Anonym
0

#1 Så jag borde egentligen ta ut den nu? Eller har det redan hänt isåfall? Blev befruktad innan jag hade spiralen, men visade negativt då vi testade när jag satte in den.

RoxannaS
0

Du borde söka upp en gynmottagning och kolla om dem ser något. Grejen är ju att spiralen blockerar vägen in från äggstockarna till livmodern. Så troligtvis kan de vara försent redan. Får jag fråga varför du satte in spiralen om risken fanns att du var gravid? Dem brukar vilja sätta in de. I samband med mensen för att vara på säkra sidan. :/ Och spöksrecken är ju inte tecken på att se är positivt. Prova ta ett test igen. Med morgon urinen. Men om du tror att du kan vara gravid skulle jag råda dig att åka in och kolla med läkare så dem kan göra något åt det direkt. Risken finns att äggstocken blir skadad om de ligger kvar.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
oh-la
0

Det kan vara utomkvedes, därför är det otroligt viktigt att kontakta gyn så fort som möjligt och få utrett vad det är. Rent generellt ska spiralen ut om du är gravid, oavsett om du vill behålla eller ej. Är det ett utomkvedes är det redan så och inget du kan göra något åt. Vill du behålla barnet ska spiralen tas ut eftersom den annars ökar risken för missfall.

Anonym
0

#4 Ringde gyn idag, först så skulle jag få ett samtal från en barnmorska, fick det för ungteäfr 20-30 min sen, hon sa att hon skulle ringa upp igen men hjar inte gjort det än. Så ska ringa någon annanstans nu (umo, där jag satte in spiralen) men de brukar ha tätt med bokade tider så kan nog inte få tid där. Annars så kommer jag gå direkt till vc och be om hjälp där.

Anonym
0

Fick en tid på måndag på sjukhuset för ultraljud. Som du skrev #4 ifall det är utomkveds så är det redan så och finns inget att göra, så ifall jag väntar till måndag så gör det alltså ingenting, det kan inte göra mer skada ifall det redan skett, och det kan inte hända ifall fostret fäst i livmodern ifall jag väntar till måndag? Ringde UMO också och de ska ringa upp, ifall jag får en tidigare tid ifrån dem så går jag såklart då till dem men annars så är det måndag som gäller.