minskade fosterrörelser...
Behöver lite råd av er. Känner mig orolig. Idag har jag knappt kännt några rörelser från bebisen. I vanliga fall känner jag kraftiga rörelser så gott som dygnet runt, med kortare pauser. Läkaren har sagt att jag har en extremt livlig bebis på varje ultraljud. Går på täta kontroller och ul pga diabetes. Nu har jag börjat känna av bebisen lite grann efter att jag legat på sidan 1 Tim. det är ganska få rörelser, men det jag reagerar på mest är att dom är så svaga att jag knappt känner dom. Ringde förlossningen för en liten stund sen och dom ville jag skulle avvakta lite. Men det känns så annorlunda och jag kan inte sluta oroa mig. Har testat att dricka kallt, ligga på sidan och försökt knuffa igång bebisen lite. Något mer man kan göra? Är i vecka 37…
Kräv att du får komma in, just så hade jag är är j*vligt glad att jag åkte in för min bebbe mådde inge bra. Ställ krav på dom

Åk in och gör det nu!!

Jag kände inte av E på en hel dag och när vi åkte in hade hon bara vänt sig så att sparkarna var inåt, därför märkte jag dem inte, är säkert ngt sådant för dig med, men man kan aldrig vara för noga med att kolla upp.
tveka inte, ring och säger att du kommer in, vik dig inte. Bebisen har bara dig!
Är på väg in nu..
Lycka till <3
Tack ❤
Bebisar kan väl ha dagar ibland då dom är lite segare och man inte känner lika mycket, MEN det kan ju också vara så att bebis faktiskt mår dåligt och behöver hjälp! Och hur ska man veta det utan att kolla upp, så jag tycker alltid man ska ta det säkra före det osäkra och åka in. Jättebra att du gjorde det!
Hoppas det går bra för dig! Bra att du åkte in! Min son gjorde också så där titt som tätt, helt appropå slutade buffa och puffa. När jag väl började reflektera över det och putta lite i magen brukade han alltid "svara".
Magkänslan är nog fruktansvärt viktig. Min va slö många gånger utan att jag oroade mig men en gång va magkänslan dålig och det stämde :)
Får stanna kvar för observation under natten. Kurvan ser bra ut. Men läkaren tycker att den är för slö och får inte igång den trots massa knuffar :(
Skönt att du åkte in! Nu är du på rätt ställe i alla fall! ❤
Nu har jag legat med ctg i snart 3 timmar. Dom är inte riktigt nöjda och tycker den är lite för lugn. Är trött och orolig och vill inte mer 😢
Usch stackars! Vill de sätta igång dig?
Förstår att det är jobbigt! Men vilken himla tur att du åkte in, nu har dom ju bebis under observation ifall något skulle hända!
Usch, förstår de. Skönt att du åkte in ❤️
<3
Jättebra att du är inne! V 37, då kan du känna dig trygg med att bebis är klar om de behöver plocka ut bebis :-)
Skönt att du åkte in!! Hur ser det ut nu, har dom sagt något mer till dig?
Så är på väg hem nu. Ser nu att jag skrev fel vecka, är i vecka 36. Bebisen var lite piggare nu på fm. Men jag måste åka in direkt om det känns fel igen. Skönt att dom tar mig på allvar iaf. Det visade sig bebisen växer alldeles för fort (pga av min diabetes) då den iigger på +38% i storlek och väger redan 3,6 kg. Så jag kommer inte få gå hela tiden ut, blir troligtvis igångsättning om ca 2 veckor om inget händer innan dess.
Skönt att du åkte in och fick svar #22 jag hoppas att du kan åka hem och koppla av lite nu!
Åk in direkt då så fort det intr känns som vanligt :)
Skönt att bebisen piggnade till, och att dom lyssnade på dig. 🙂
Bra att Du for in. Det är inte ens något att diskutera.