Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1846 ggr
Ungochgravid
0

Konstiga drömmar under graviditet

Hej på er!

Jag är i vecka 11 (10+3) och har de senaste dagarna börjat drömma väldigt realistiska drömmar då de utspelar sig på platser som förekommer i min vardag, involverar människor som står mig nära eller är bekanta och inget konstigt egentligen.

Drömmarna har 3 dagar i streck handlat om att min partner har varit otrogen mot mig, första drömmen var detaljerna vaga och jag såg liksom bara att han kysste en annan tjej, andra drömmen såg jag vem tjejen var och vi bråkade om det och tredje drömmen så var allt så detaljerat och fick även förklarat för mig varför han var otrogen.

Tidigare dagar har väl inte drömmarna varit lika samlade utan de har väl mest haft med graviditeten och göra som att man blir knivhuggen i magen, får missfall eller att jag blir lämnad av min partner.

Hade inte tyckt detta var konstigt om det inte vore för att jag faktiskt inte är orolig för något av detta, litar på min partner till fullo samt så är jag inte orolig för missfall eftersom att jag vet att man får missfall av en anledning, typ som att barnet har någon grav missbildning.

Har ni också drömt liknande drömmar under er graviditet?

[TanatosNyx]
0

Det finns en hel tråd dedikerat till knasiga graviddrömmar :) extremt vanligt! Ofta drömmer man om otrohet eller helgalna sexdrömmar, men även annat knas förekommer.

Ungochgravid
0

Får absolut kolla upp den tråden, missat den totalt! Haha ja drömde en jätteskum dröm som var väldigt sexuell för nån vecka sen, vaknade upp och var helt snopen o nästan skämdes över vad det var jag hade drömt😂😂

LoAEmma
0

Japp, jag drömmer fortfarande om att min kille lämnar mig eller är otrogen, och det är snart tre månader sen jag födde haha! 

Och dessa drömmar är otroligt långt ifrån sanningen haha, inget alls jag går och oroar mig för så det verkar bero på hormonerna och den nya livssituationen.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TanatosNyx]
0

😃

LoAEmma
0

Inatt drömde jag att han lämnade mig, samt att jag var full och glömde min bebis ute så hon frös till is… Nice drömmar.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Ungochgravid
0

Usch det känns så hemskt! Varje gång jag drömt om otroheten har drömmen slutat med att jag vaknar i drömmen o sen vaknar jag automatiskt i verkligheten också vilket får mig att tro på allt som skett.. :/

[Tibonnanj]
1

ska man tyda drömmar så är det oftast så att mannen i en kvinnas drömmar symboliserar den manliga sidan i sig själv. Mannen som drömgestalt symboliserar vissa aspekter medans kvinnan symboliserar andra. Att drömma om en specifik man kan vara att du symboliserar denna mannen med något speciellt. tex trygghet, handlingskraft, ömhet. Om mannen är otrogen kan det tyda på att du inte är sann mot dig själv.

En bebis i drömmar symboliserar oftast barnet i sig själv.

Finns en sida här på ifokus  som heter drömtydning eller något med drömmar iaf :) där kan man berätta om sin dröm och få den tolkad.