Nyfiken - foglossning grav 2
För att vara tydlig. Jag är inte gravid vad jag vet om. Men kom att tänka på de där med foglossning rent slumpmässigt sådär. Min läkare sa att första graviditen kan man "inte ha foglossning i vecka 20". För de skulle tydligen vara för tidigt. Men min bm bekräftade att de var de jag hade då. Har för mig då att någon nämnt att nästa grav kommer foglossningen tidigare. Har ni några erfarenheter om det? Hur tidigt kan man räkna med att få de i så fall om man fick de så tidigt med första barnet? Och är de sant att man blir större om magen med barn nr 2? Delar sig magmusklerna tidigare då? (Sitter och läser på forum hela dagarna så man får lite mysko funderingar ibland. Haha)
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Började känna av fogarna lite lätt redan vecka tolv eller 13 med andra barnet, kände visserligen av dem runt vecka 15 med första. Hade större mage med första barnet :)
Kom kring v. 8 med första och nu med andra klarade jag mig ända till v. 11 ;)
Jag fick foglossning runt v 10-12 med sonen och var sjukskriven för det och illamåendet. Blev värre och värre med veckorna.
Med dottern kände jag av det ännu tidigare - i v 7-8 som också gjorde mig sängbunden denna gång med. Tack och lov, så har det gått över så fort barnen kommit ut.
Så, den där Dr snackar skit!
Nej, jag hade samma mage båda ggr.
Jag hade inget men första barnet, andra barnet var jag gravid med typ 1 år senare fick då foglossning runt v23 som nästan försvann helt efter v32. Magen blev inte mycket större men den kom tidigare

Fick foglossning runt v 20 i denna graviditeten. Med första tror jag ej att jag fick det från i slutet. Jag har mindre mage med denna än jag hade med första.
Jag är i v.37 och har fortfarande inte känt av någon foglossning alls. Peppar peppar!
V 7 med tvillingarna
vi får se om det blir lika lyxigt på förlossningen sen… Hela bäckenmaskinen kanske är stenhård och ställer till med massor av problem på grund av avsaknad av foglossning. Men jag är väldigt tacksam att jag klarat mig hittills!

Hade problem i början, blev bättre sista månaderna.