Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 2231 ggr
Destany
0

Så ont i magen

Jag är i v 29 o har den senaste veckan haft så ont i min magen. Känns som riktigt kraftig mensvärk. Värst är det när jag är igång. Lättar lite med 2 panodil. Jag känner barnet . Den sparkar på som vanligt. Vad kan det vara ?

[TanatosNyx]
0

förvärkar, dra ner på tempot. Lyssna på kroppen så det inte drar igång för tidigt. Ger det inte med sig ska du ringa förlossningen och åka in på koll med CTG och mätning av livmodertappen så du inte öppnar dig.

Destany
0

Ska till bm på torsdag. Jag har 9 arbetspass kvar innan jag går på gravidietspenning. Jobbar i vården så e ju mycket ansträngande jobb. Men får försöka ta det lite lugnare dessa 9 dagarna

[TanatosNyx]
0

Absolut, inga tunga lyft nu, då får du sjukskriva dig. Det är viktigare att bebis får stanna i magen än att det blir surt på jobbet. ❤️ Bm kan dock inte ta reda på om du är på väg att öppna dig utan det behövs en VUL-maskin för det.

Zelmabus
0

Usch så hade jag med, fast runt v 35. Tydligen foglossning sa de till mig. Gick dock över efter ca en vecka

[GråHäxa]
0

#4 Men va, sa dom att din kraftiga mensvärks smärta var foglossning? Foglossning kännns ju inte alls som mensvärk och inte sitter det i magen heller. Det låter ju mycket mer som förvärkar. Vad konstig information dom ger på mvc ibland.

Destany
0

Foglossning är det inte för det har jag mer eller mindre haft sen v 19. Gör ont i övre delen av magen o strålar typ neråt. Men ofta gör det ont i mitten av magen. Hade ont inatt så jag vaknade. Får prata med bm imorn då smärtan blivit värre

Zelmabus
0

#5 Jepp men det var inte min ordinarie bm , men eftersom det gick över innan nästa besök så brydde jag mig inte att kolla upp det mer.

[TanatosNyx]
0

#6 jag tycker att du ska ringa förlossningen för råd nu på en gång

Destany
1

#6 jag ska till henne kl 8 imorgon så tror jag kan vänta tills dess.

Destany
0

Ringde bm o jag fick komma dit. Hon tror det är magkatarr så jag skulle prova med omeprazol . Hon tog prover på mig o de var bra. Hon kände på magen o den var spänd tyckte hon men ändå förklarade inte det varför jag har så ont. Bebisen mådde bra o hade jämna o fina hjärtslag. Imorgon ska jag dit igen på mitt inplanerade besök