Gravid iFokus

Gravid

Etikettplanerar-barn
Läst 1061 ggr
virrepirre96
0

samlag per dag?vad är normalt ?

Hur mycket samlag räknas som normalt per dag om man försöker bli gravid ? Tips och råd

[TanatosNyx]
0

Precis det ni har lust med.

Har man problem ska man väl enligt fertilitetsklinik ha försökt aktivt minst 3 ggr/vecka i ett år tror jag?

[Anata]
1

Man ska ha sex när båda är sugen. 

Om de är 10 gånger om dagen eller 1 gång om dagen. De spelar nog ingen roll.

När jag hade sex varje dag så blev jag inte gravid. Men när jag hade sex 1 gång i veckan då blev jag gravid. Ha koll på när du är mottaglig

virrepirre96
0

2-3 gånger per dag är det för mycket? Vi har väldigt stor sex lust och ibland har vi mer. Kan det öka eller minska chansen att bli gravid?

virrepirre96
0

Är mottaglig nu och i morgon och i går. Och vi kör som vi brukar men känns som det kan minska chansen ?

[Anata]
0

Oro stress nervösitet de spelar in.

Slappna av ta de lungt. Sluta tänk på de! Du sätter en stress i kroppen.

virrepirre96
0

Okej då ska jag sluta tänka på det. Trodde det var onormalt med så ofta men det ksk det inte är då :)

_Fisken
0

Varannan till var tredje dag var rekommendationen.

virrepirre96
0

Oj haha vi som kör mer än så pga sexlust :p

_Fisken
0

Som sagt, en rekommendation..he he…det var minimum. Spermierna lever ju några dagar som jag minns det.

virrepirre96
1

Haha ja precis. Ja har man sexlust vad gör man inte ? 😂

_Fisken
0

Sen tror jag att starka förväntningar och längtan kan ställa till det. När vi fick reda på att vi var berättigade till provrörsbefruktning blev frun lugn - och då jädrar i min lilla låda hände det grejer väldigt fort - naturliga vägen.

virrepirre96
0

Vi stressar inte fram det utan händer det så händer det är mer tanken och känslomässigt . vi har kört såhär hela tiden haha

_Fisken
0

Sunt tänk tycker jag.

virrepirre96
0

Tack