samlag per dag?vad är normalt ?
Hur mycket samlag räknas som normalt per dag om man försöker bli gravid ? Tips och råd
Precis det ni har lust med.
Har man problem ska man väl enligt fertilitetsklinik ha försökt aktivt minst 3 ggr/vecka i ett år tror jag?
Man ska ha sex när båda är sugen.
Om de är 10 gånger om dagen eller 1 gång om dagen. De spelar nog ingen roll.
När jag hade sex varje dag så blev jag inte gravid. Men när jag hade sex 1 gång i veckan då blev jag gravid. Ha koll på när du är mottaglig
2-3 gånger per dag är det för mycket? Vi har väldigt stor sex lust och ibland har vi mer. Kan det öka eller minska chansen att bli gravid?
Är mottaglig nu och i morgon och i går. Och vi kör som vi brukar men känns som det kan minska chansen ?
Oro stress nervösitet de spelar in.
Slappna av ta de lungt. Sluta tänk på de! Du sätter en stress i kroppen.
Okej då ska jag sluta tänka på det. Trodde det var onormalt med så ofta men det ksk det inte är då :)
Varannan till var tredje dag var rekommendationen.
Oj haha vi som kör mer än så pga sexlust :p
Som sagt, en rekommendation..he he…det var minimum. Spermierna lever ju några dagar som jag minns det.
Haha ja precis. Ja har man sexlust vad gör man inte ? 😂
Sen tror jag att starka förväntningar och längtan kan ställa till det. När vi fick reda på att vi var berättigade till provrörsbefruktning blev frun lugn - och då jädrar i min lilla låda hände det grejer väldigt fort - naturliga vägen.
Vi stressar inte fram det utan händer det så händer det är mer tanken och känslomässigt . vi har kört såhär hela tiden haha
Sunt tänk tycker jag.
Tack