Efter förlossningsfrågor
Jag vägde mig igår och jag har sedan förlossningen gått ner 12-13 kg ( 3 veckor sedan förlossningen). Kommer jag gå ner mer? Jag hoppas ju att amningen ska hjälpa mig komma under 60-strecket vilket är 5 kg till det. Jag har inte varit så smal på 7 år. Sedan en till fråga: när försvinner hormonranden? En sista fråga: Jag har läst att graviditeten ger hängbröst och inte amningen. Betyder det då att jag slipper hängbröst eftersom de inte hänger nu 3 veckor efter förlossningen?
Följer tråden. Jag kan tyvärr inte svara mer än att det låter vettigt att det främst är grav. som ger hängiga bröst i och med att mjölkkörtlarna töjer ut huden. Brösten påverkas av tyngdkraften hela tiden så hur du har dina bröst utan bh/ med bh - vilken sorts bh spelar också en stor roll. Skulle säga att de och gener spelar störst roll samt vilken storlek (läs tyngd) dina bröst har
Jag har ännu en ljus hormonrand kvar, 2 år senare..
Hur mycket man går ner är väldigt individuellt.
Själv gick jag ner så länge jag helammade och då var jag också väldigt smal.
Jag gick upp en del efter amningen, men det berodde på att jag åt fel sorts mat på den tiden.
Hur brösten ser ut efter amningen kan man inte veta heller, vi är ju alla så olika och det händer olika saker med våra kroppar efter en sådan hormonstorm som en graviditet är.

Jag vägde 56 innan jag blev gravid (81,9 innan förlossningen) och nu väger jag 64, och kommer inte under 63,7 hur mycket jag än tränar verkar det som. Brösten hänger, men det gjorde de inte direkt efter (eftersom jag ammade och hade världens bomber) ^^ Hormonranden försvann i somras typ. 14 månader sedan förlossningen nu :)
golf.ifokus.se
Amningen gjorde absolut ingenting för min vikt första gången, andra lite men inget extremt resultat direkt. Ska man gå under vad man vägde vid inskrivningen så får man nog anstränga sig, de flesta i alla fall. Mina tuttar började hänga efter amningslut, fram tills dess var de ju mjölkfyllda.
Theres, vad skönt att läsa om din viktuppgång! Det är i pucko samma som mig och jag har varit så nojig att det var så mycket, jag har inte ens vågat berätta för folk hur mycket jag har gått upp. Det sägs ju att det normala är 12-15 kilo och det var längesen jag passerad det… Postmortum91, du har ju gått ner jättemycket i vikt! Hoppas du når dina mål:-)
Det tar i regel 6 månader innan all vikt är borta, som max. Om man sköter kosten, annars hänger det ju såklart inte på graviditeten om man stannar/ökar i vikt.
Jag hade lite hormonrand denna gång, den skrubbade jag bort.
Och ja, tuttarna hänger pga anlag, inget annat. De kan bli mindre fylliga däremot.

Min extravikt försvann efter jag slutade amma, under amningen kom jag inte ner under ca 62 vad jag än åt. Efter jag slutade gick jag er till ca 56 väldigt snabbt. Min startvikt var 54. Nu har jag dock väldigt lite muskler i jämförelse med hur det var innan, så jag tänkte väl att jag ska gå ner lite mer i fett och upp lite mer i muskler.
Brösten är ju lite fastare när det är mycket mjölk, svårt att ha hängbröst i början av amningen. Nu är mina som tidigare. Hänger inte, men är lite mjukare. Var dock inte speciellt stora innan.
Den övre delen av randen har nästan försvunnit nu, men inte den nedre.
Jag har ju gått ner all min gravidvikt på 3 veckor, det måste väl ändå vara ovanligt snabbt? Jag gillar min kropp nu, jag vill bara bli av med randen :P

#9 du verkar ju inte heller äta speciellt mycket, så kanske har det gått lite för fort? Men, vi är ju alla olika och mycket beror ju på om man har bundit vätska eller ej under graviditeten.
Jag gick ner mina grav-kilon på några dagar bara, men jag gick bara upp 10 kg också (efter 24 timmar hade nog 8 av dom kilon försvunnit, resten tog som sagt ett par dagar).
Hormonranden hade jag nog kvar i ett år iaf, kanske till o med är så att den fortfarande kan skymtas, har inte kollat så noga.
Bröstfrågan kan jag inte svara på. Hade små bröst innan, under och nu efter graviditeten. De är dock mindre fylliga nu.
Jag gick ner 15/16 kg på typ 2-3 månader om jag minns rätt.
Jag har inte vågar väga mig än… Men vet att jag inte är där jag borde vara. Skulle kunna vara runt inskrivningsvikten, men jag skrev ju in mig i v 18… Jag vill bars få ett ok för att få träna så ska jag köra som tusan ;-)
Om du kommer att gå ner mer i vikt är helt omöjligt att svara på men det låter rysligt fort. Jag själv gick ner fort efter förlossningen. Det berodde på förlossningsdepression.
Jag gick ner mina 14 kg på bara några dagar, så jag är lite under min "start vikt" nu men jag blev väldigt svullen sista veckorna så vet inte om det är därför jag gått ner så fort :) och jag slarvar inte direkt med maten heller, men jag är ute och går mycket med vagnen då min dotter sover som bäst då. Jag har fortfarande kvar min hormonrand på magen, men födde bara för nästa 3 månader sen. Mina bröst är inte så jätte hängiga ännu, men dom har verkligen ökat i storlek sen innan graviditeten haha. (Och jag helammar)