uppsvälld eller bebismage
Jag har haft en väldigt uppsvälld mage sen början av graviditeten. Nu är jag i vecka 14+2 och den har blivit större. Sambon har sagt att det är en bebis/gravidmage sen första början för hans teori är att den är ju uppsvälld pga graviditeten. Jag tycker detta är lite som att fuska efter som det bara varit mina tarmar som svullnat och expanderat. När kan man börja kalla det för en bebis/gravidmage? och hur vet man själv att det är bebisen som utgör "storheten" och inte tarmarna?
Jag tror det är väldigt olika, på mig syntes det inte att jag hade en gravidmage förän efter v 30. Men jag tror att innan v 20 är ju inte "bebispaketet" så stort men självklart kan man ju få ett gravidput tidigt det beror ju lite på hur man bär barnet om det är långt ut eller långt in.

Gravidmage för mig är bebis, annars har jag haft gravidmage från och till sedan vecka 6 typ :P jag har börjat se, eller snarare känna, en liten liten rundning precis ovanför blygdbenet långt ner på magen typ. Att jag sedan från och till har värsta gravidmage för att jag är så svullen känns lite fusk :P fast nu längtar jag verkligen efter en liten mage. Är i v 14+0 imorgon.
Min mage började synas först i v 27, men med ytterkläder syntes det knappt alls, typ att jag ev gått upp lite i vikt bara. Så det är nog inte själva bebisen som syns på dig, man kan bli svullen av själva graviditeten som kan gå över
Men första fick jag en liten, liten hård bula i vecka 15 eller 16. Innan dess hade jag jättemage, och väldigt mycket gaser, haha.
Jag fick ned en del först (eller om det var att brösten växte som skapade synvilla, är ingen frekvent besökare av vågen) och fick frågan om jag gått ned av ganska många. Kunde utan problem dölja graviditeten fram till v. 26-27 ca. Sen kom det en jäkla växtspurt och nu är det nog svårt att missa… Men jag kände mig svullen i början trots att alla tyckte jag såg mindre ut.