Gravid iFokus

Gravid

Etiketthälsa
Läst 5009 ggr
[Miiika]
0

Epilera benen som gravid?

Hej! Är det okej att epilera benen när man är gravid? På vaxpaketen står det ju att man inte bör vaxa som gravid, gäller samma för epilering? Jag har inte rakat benen på tio år utan kör bara med vax eller epilator, nu har jag inte ansat håret på benen på länge och nu står jag inte ut längre. Jag är dessutom så himla varm och svettig hela tiden så det vore skönt att kunna ha shorts på sig men det tänker jag inte ha så länge jag och hunden har lika håriga ben…

Maleficum
0

Min svägerska epilerade sina ben när hon var gravid. Vad är det för anledning till att man inte ska vaxa som gravid? Är det själva vaxningen eller ämnena i vaxen?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

PerhapsimAnna
0

När du epilerar så drar du ju bara håren ut ur hårsäckarna så det anser iaf inte jag att det är farligt eller ska ha någon betydande inverkan på bebisen.

densomundrar
0

Jag tycker att det vore konstigt om det skulle påverka graviditeten när man epilerar, jag skulle köra på :-)

Karmatarerskanise
0

Epilering drar bara ut hårstråna. Det påverkar ju inte barnet.

Maleficum
1

Det ända jag kunde få fram av en snabbsökning på nätet om vaxning och graviditet är att med hormonförändringarna i kroppen kan det göra mer ont och större risk för blåmärken (och eventuellt åderbråck).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[TanatosNyx]
0

äh vad tusan ska hända? :P det är bara företagen som vill ha ryggen fria så ingen kan stämma dem. Man får ju knappast missfall eller nåt sånt :P

[Miiika]
0

Nej, men då kör jag på det:-) Bebisen är ju färdig där inne så nu känns det ju inte som att något sådant skulle kunna påverka! Ville bara dubbelkolla, tack för alla snabba svar:-)

Niini
0

Äääh, epilera på! Jag köpte en epilator på Buzzadorerbjudande och började epilera efter att jag plussat. Går hur bra som helst, bara sjukt jobbigt numera med magen ivägen 😂

[Tibonnanj]
0

Jag epilatiserar också. Rakar jag växer håren ut och blir stubb till nästa dag :(

mollyt
0

Jag epilerar också, senast i dag (v39). Jag är väl lite mer osmidig nu måhända så det tar lite tid, men håret växer inte tillbaka så fort så det känns bra för mig. Om jag skulle raka benen skulle jag behöva göra om den akrobatiska uppvisningen varje dag liksom… Går dessutom och gör brasiliansk vaxning på salong regelbundet och det har bara hänt en gång under graviditeten att hon på salongen bedömde mig lite svullen på blygläpparna att hon rekommenderade en bikinivaxning den gången, annars har det gått prima hela tiden.

Som ovan kommentarar antar jag att varningstexten kan handla om att man lättare kan få blåmärken när man är gravid?