Gravid iFokus

Gravid

Etikettlivet-efteråt
Läst 1834 ggr
[postmortum91]
0

HJÄLP - mjölkstockning?

Jag har 40 graders feber men har inga andra symtom. Om jag har mjölkstockning, borde det inte göra jätteont då i nått bröst? Jag har ju inte märkbart ont, men än att det spänner lite, men det är ingen smärta.

StuteriSolo
0

Det kan bli hårt över ett område utan att det blir ömt, se till att mata barnet så bröstens töms ordentligt eller mjölka ur, håll brösten varma! 

Har själv drabbats på den tiden det begav sig, inte kul, men man kan ha mjölkstockning utan värk också, men blir det hårda fläckar så är det bra att tömma :D

Zelmabus
0

Jag hade det förra fredagen , men jag hade jätteont i mitt ena bröst, så ont att jag inte ville röra det… Blev bättre när jag tömde bröstet, då gick febern ned.

[postmortum91]
0

Jag har läst på nu och vet att det är mjölkstockning jag har. Jag har haft ont när hon ammar i ena bröstet i flera dagar men jag trodde hon smittat mig med muntorsk samtidigt har jag lika länge kännt mig febrig Nu fattar jag att det varit mjölkstockning så vi får hålla tummarna att jag fixar detta utan hjälp

Zelmabus
0

På BVC sa de till mig att hade jag hög feber nästa dag så skulle jag kontakta ex närakuten

em.nord
0

Prova att amma ur olika ställningar på bröstet med stockning. Även amma stående på alla 4 med barnet under har hjälpt. Även om man ser lite skojjig ut. Värme (dusch, dyna, luta dig över ugnen) innan amning är med bra. Stackare :(

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

bohan85
0

Där mjölkstockningen sitter bör du försöka få barnets haka när barnet ammar, de tömmer effektivast där. Har du haft någon åtsittande bh eller något? Ta ipren och alvedon om du tål dessa. Samt amma på. Man kan få feber vid mjölkstockning. Har du haft sår på vårtorna så ska du vara observant på att du snart mår bättre ( att febern släpper) annars bör du kontakta vården för att kolla så du inte fått någon infektion!

JeFo
0

Jag har haft stockning med alla tre barnen. Nu med sista rekordmånga. Spelade liksom ingen roll att jag var extra försiktig med dom, det kom iaf. Febern är hemsk då den blir hög så snabbt. Massera ut mot bröstvårtan och värme är mina tips. Jag ammade på som vanligt och medans jag ammade masserade jag där det gjorde ont och ut mot vårtan. Det är hemskt och gör djävulskt ont ibland. Har du känsliga bröst så se till att det inte blåser på dom fall ni är ute, använd halsduk. Även inne kan det vara bra med extra värme. Fetvadd är kanon att ha omkring brösten. Hoppas det släpper fort!