Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 2739 ggr
LoAEmma
6

Imorgon blir det kejsarsnitt!!!

Ja imorgon ska våran bebbe komma ut! Vi är både glada och skräckslagna haha. Pga att havandeskapsförgiftningen sakta försämras vill de inte vänta längre, så hen kommer att födas v 35+3. //Trött glad orolig nervös å alltpåengång

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

Sparven88
0

Lycka till =) Passa på att vila. Om du kan förståss! <3

[TanatosNyx]
0

Grattis! 😃

soundtrack
0

Oooh, lycka till!

[GråHäxa]
0

Åh både spännande och nervöst förstår jag. Håller tummar och tår för att allt skall gå bra :) Lycka till!

[TanatosNyx]
0

Nu fick jag bråttom att sy också 🤪

plommon1
0

Lycka till!

[Thiah]
0

Lycka till! :)

[WickedAlly]
0

Spännande, lycka till!

LoAEmma
0

Tusen tack!! Just nu är jag bara vettskrämd. För ALLT. Vi kommer bo på olika avdelningar i typ tre dygn pga att jag måste övervakas för toxikosen också.

*Det blir som det ska*

[TanatosNyx]
0

Hoppas du får hjälp att träffa bebisen under de kommande dygnen så du får knyta an till denne ❤️

LoAEmma
0

Ja i mån av tid kommer de köra upp mig dagligen.

*Det blir som det ska*

Sarah
1

Lycka till! Allt kommer gå jättebra!

Lilolizeit
0

Stort lycka till! :)

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

LoAEmma
0

Tusen tack! Nu ska vi försöka sova också 😉

*Det blir som det ska*

Pontiac57
0

Lycka till! :)

Mara-Bell
0

Lycka til :-)

SoeN
0

Oj, lycka till! Stor kram! Vad menar du med toxikos. Ja svara bara om du kan och när du orkar (eller om någon annan vet).

[TanatosNyx]
0

toxikos är havandeskapsförgiftning

SoeN
0

#18, Varför jag frågar är för att jag vid min havandeskapsförgitning inte stannade kvar, mig släppte de hem dagen efter (funderar mest på hur noga, eller onoga det var med mig), fast det kanske beror på hur kraftig man har. Jag hade en "lindrig", men minns inte att de kollade mitt blodtryck särskilt ofta efteråt eller att jag åt något för det. Hade 165/95 dagen innan vår tjej föddes.

[TanatosNyx]
0

LoAEmma verkar ha blivit sämre, så hennes HF är inte längre lindrig.

SoeN
0

#20, Nu vet jag inte om ditt svar var till mig men det känns som om jag skulle missunna någon? (Eller missuppfattade jag ditt svar?). Min undran är hur till vida de tog hand om min hf eller rättare sagt när man behöver stanna kvar eller specifikt "hur illa kan en hf bli". En allmän fråga. Jag är jätteglad för att de tar hand om dig LoaEmma och glad att du slipper må så dåligt som man kan göra.

[TanatosNyx]
0

va nej men nejnej, nu blev det fel :) Jag menade att hennes havandeskapsförgiftning har blivit såpass allvarlig att hon har utvecklat en toxikos och behöver övervakas så hon inte får kramper, hjärnsvullnad med mera.

En havandeskapsförgiftning kan vara allt ifrån en allmän blodtrycksstegring med protein i urinen till ett livsfarligt tillstånd med dödliga kramper. preeklampsi-> eklampsi-> hellp

lindring variant behöver endast hållas lite koll på, men ju allvarligare intoxen blir, detso mer måste man övervakas.

Velinga1984
0

Lycka till :D

SoeN
0

Haha, så fel det kan bli. Tack snälla för förklaring. Då kan hf bli riktigt allvarlig då. Usch så hemskt! Om du vill kanske dessa ot-poster kan plockas bort så jag inte förstör LoaEmmas tråd :)

[TanatosNyx]
1

Eller så får de stå kvar ifall någon annan också undrar :)

Tjeja
1

Åh undrar hur det har gått idag. Hoppas förstås av hela hjärtat att allt gått bra och att hon är stabil. ❤️ Men är förstås nyfiken på vad det blev för en bebis också, om det blev en Moa, Loa, Tova… eller vad hen nu kan vara för person? 😃❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[TanatosNyx]
1

Så länge hon har övervak kommer vi sannolikt inte att höra något, förmodligen vilar hon på IVA i förebyggande syfte, beroende på hur sjuk hon hann bli nu på slutet. Efter förlossningen (operationen) kan hon drabbas av något som kallas DIC, och är mycket allvarligt, men tack och lov ovanligt.

[TanatosNyx]
0

DIC är en vidareutveckling av HELLP-syndrom förresten om jag har fattat rätt, och såvitt jag vet har LoAEmma inte det. Då hade hon inte fått gå hemma, och definitivt inte skrivit här. Så allting handlar om väldigt höga säkerhetsrutiner, hon är i goda händer.

[TanatosNyx]
1

http://www.lakartidningen.se/OldPdfFiles/1999/19104.pdf

Jag har själv inte orkat läsa artikeln, men den som är nyfiken och orkar hugga in kan läsa mera här.

LoAEmma
11

Tack för er omtanke! Nu är hon här!! Blev snitt igår. Ska berätta mer sen men hon mår bra och jag mår okej :)

*Det blir som det ska*

Aleya
0

#30 skönt att det gick bra och krya på dig.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[TanatosNyx]
0

Grattis!!!

LiNo86
0

Grattis till flickan! Hoppas du mår bra trots omständigheterna och att du blir väl omhändertagen!

Sparven88
0

Grattis! =)

Lilolizeit
0

Grattis!

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

[GråHäxa]
0

Grattis! 🌺

Tjeja
0

Tjohoo Grattis till flickan!!!♡ Å så skönt att du mår okej efter allt ändå! Hoppas du kryar på dig fort så du orkar njuta av din fina bebis! Ska bli kul att få läsa uppdatering sedan när du mår bättre! :-b

SoeN
0

Grattis, vad underbart! :)

oh-la
0

Stort grattis!!

plommon1
0

Grattis! :)

mollyt
0

Grattis LoAEmma! Skönt att höra att du mår okej!

Niini
0
Destany
0

Grattis :)

JeFo
0

Stort grattis! Skönt att allt gått fint. Vila upp er och ta hand om er! 😃

Mara-Bell
0

Grattis till tjejen! :D

Zelmabus
0

Grattis! Hoppas allt gick ock går bra!

[TanatosNyx]
1

Hur går det LoAEmma? :) Jag är nyfiken på hur stor lilla sessan är, så jag vet om jag behöver sy mindre kläder än 48 :)

jackiejohn
0

Grattis till bebisen! :)

LoAEmma
2

Tusen tack alla!! Jag är utskriven men de kollar mitt tryck fyra ggr om dagen för det har fortsatt strula, äter nu tre mediciner. Fattar nu vad svullen jag var, känner mig så tunn nu haha. Lillan mår bra!! ❤️ Behöver fortfarande värmebädd men äter jättebra! Behövde inte cpap mer än nån timme om ens det o inget annat nu heller. Sonden slet hon ur själv typ dagen efter haha. Tanatos, haha ja strl 44 är nästan lite stort än, hon väger ca 2300 nu. Så det är lite bökigt med kläder!

*Det blir som det ska*

[TanatosNyx]
0

hur lång är hon?

Tjeja
1

#49 Weee vad härlig uppdatering med en morsk liten tjej som uppenbarligen visar redan från början vad hon vill!  😍😃

Tråkigt att trycket strular för dig fortfarande men skönt att du i alla fall är på fötter nu och mår bättre! 

Grattis och njut nu av lilla tuffingen! 🌺

Har ni bestämt något namn än förresten? 😉 (måste förstås inte berätta namnet om du inte vill, kan ju räcka med att ni har bestämt er eller inte i s f)

LoAEmma
0

Japp vi har bestämt! Kan kalla henne lilla E här :) Hon är 47 cm lång :)

*Det blir som det ska*

[TanatosNyx]
1

Då kan hon när som helst ha 48 :) (prematurstorlekarna är inte som butikernas 44or, de är bara krympta vanliga modeller, prematurmönstrena vi syr efter är måttade efter prematurbebisar som ju har annan kroppsform)

LoAEmma
0

Jaha okej va bra! Testade nån butiks-50, var löjligt stor haha!

*Det blir som det ska*

Pontiac57
0

Det tar nog lite tid innsn hon växer i 50, min har gjort det först nu och väger 3900 :p

LoAEmma
1

Hu läkaren kallade det för en "svår havandeskapsförgiftning". Fattade nog inte vad sliten o svullen jag var… Hehe vägde mig nu, är tillbaka på startvikt :D Gick bara upp åtta kg totalt också så…

*Det blir som det ska*

[Temmy]
1

Stort grattis!