Gravid iFokus

Gravid

Etikettertipsråd
Läst 1308 ggr
[postmortum91]
0

avanmäla profylaxkurs?

Jag har bokat in mig och sambon på en profylaxkurs och även betalat 1100 kr. Kursen är första gången 8 februari. 
Dock förra onsdagen så var vi på föräldrautbildning och där tog de upp både andning, övningar och massage så jag känner mig redan nöjd med hela den biten.
Ska jag kunna avboka nu den andra kursen?
Jag vågar dock inte säga som det är, för jag är rädd för att kursledaren kommer försöka övertyga mig med att säga "men jag kan garantera att du kommer få ut något av det", för då är det ännu svårare för mig att avboka. Jag funderar på om jag ska dra en blå lögn isåfall och säga att de bokat in mig för kejsarsnitt då bebisen inte vänt sig eller något liknande. Vad tycker ni?

Gäller kurser inom "14 dagars ångerrätt?" för jag betalade för 4 dagar sen och borde isåfall kunna ångra mig.

Aleya
0

Det är väl lättast att skicka ett mail och säga att du vill avboka och ha pengarna åter?
Så har då jag gjort utan problem.
Och det där med 14 dagar borde gälla.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

LoAEmma
0

Ring å avboka om du vill det, du behöver inte ge nån förklaring, eller så säger du som det är helt enkelt :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[TanatosNyx]
0

Jag hade avbokat. Man känner hur man ska andas väl på plats, och får man panik så får man.. :)

mjioo
0

Nej tyvärr så gäller 14 dagar ängerrätt vid distanshandel av fysiska varor som inte går under hygien, specialbeställda och matvaror. Tjänster, konserter, resor och kurser ingår inte om de inte specifikt skriver ut det i sina köpevillkor. Men det skadar aldrig att kolla med dem. Jag tror sådana kurser brukar bli fullbokade så det borde inte vara några problem eftersom de mest troligen hittar en ny köpare däremot kanske de tar ut en summa som administrationsavgift..

[postmortum91]
0

#4 Men där jag läste uppfattade jag det som det även gäller tjänster från den dagen man kommit överens om tjänsten och inte genomgått tjänsten.

mjioo
0

#5 sorry, jag blandade ihop det med evenemang, tex konserter och idrottsevenemang eller vissa tjänster som frakt av något ett visst datum som inte ingår i ångerrätten :) Ångerrätten gäller 14 dagar från att du beställt kursen sålänge du inte nyttjat den på något sätt vilket du inte gjort om jag förstått dig rätt? Bra att veta är att man aldrig behöver uppge anledning till att man ångrar sitt köp, om de frågar så kan du säga att det är privat eller att du har fått förhinder.