Libero vs Pampers!
Nu när vi har varit hemma i över en vecka och vi har redan hunnit byta många bajsblöjor! Jag upplever att Liberos vanliga 1or är ett snäpp thighta i benen men dom läcker inte och glider inte ner och håller sig fräscha. Pampers 1or känns enorma, läcker och glider gärna ner o så är bajset överallt! (Har båda typerna av blöjor hemma då vi fick med gratisprover av båda men vi gillar Libero mest) Vad tycker ni, har ni någon blöjfavorit? Kanske tygblöjor eller något annat märke? :)

Pampers stinker… Vi har kört på lite olika, libero, ica basic mfl. Ekologiska höll inte tätt tyvärr, annars hade vi kört på det. Tanken var tygblöjor, men nej det orkade vi inte :)
Jag tycker pampers sitter bättre runt magen än vad libero gör, men upplever liksom ni att de sitter dåligt runt låren och gärna läcker. Vi använder libero newborn 3 (sonen är 5 mån), men ska nog testa att hoppa upp ett snäpp nästa gång det är dags för blöjköp.
Tygblöjor var det enda som funkade på vår dotter i början. Allt annat kröp hon hur eller läckte så vi fick byta både blöja, kläder och sängkläder.
Nu har vi icas blöjor på natten för en mindre störd nattsömn men annars är det tygblöjor som gäller. Funkar finfint och ger inte röd rumpa. Mindre jobb med att bära och billigare också. (dvs hade tygisar funkat på natten så hade jag fortfarande haft tygisar dygnet runt, dom är bättre på alla sätt och vis).
l'm back
Pampers bara läcker :( men de flesta andra blöjor funkar på Joel.
Min erfarenhet med två barn är att Libero läcker , och att pampers fungerar bra.
libero är det som gäller här.
#2 skrota newborn 3 och ta comfort i stället :)
Libero var bäst på stl 1 och 2. Pampers luktade så illa! De större storlekarna är dock bra bägge tycker jag men nu föredrar vi pampers. Kör mest tejpblöjor (active fit) och nu sedan pampers nya byxblöjor kom använder vi endel såna också. Gillar inte Liberos byxblöjor och inte pampers gamla (även om de var bättre än Liberos tycker jag). Ang byxblöjorna är det dock passformen på dem jag inte gillar, Liberos är som så breda mellan benen eller hur jag ska förklara och Pampers gamla hade så lös och låg resår i midjan så dom gled som ner och glipade i ryggen på Svante. Hemma har vi dock i princip slutat med blöja förutom när han sover (både lunchvilan och på natten) och det går riktigt bra faktiskt så hoppas på att kunna sluta helt på dagtid snart. :) Kan ju tillägga att jag provat några andra märken också (tex änglamark som inte finns längre men jag tror det är typ samma som coops egna och dom har jag också provat och icas egna m.fl) men jag har inte gillat dem alls. Rema 1000 blöjorna från Norge provade jag dockså då många är så nöjda med dom och visst dom var helt ok passform och dom läckte inte men så fort det var lite kiss i blöjan så var han helt blöt på huden.. det är han inte med pampers och libero.
#6 vad är skillnaden egentligen? Men jo, nu är det dags att prova nya, =)
Ja Pampers luktar verkligen illa så dom kallar vi "fulblöjor" och dom använder vi under dagtid då o då för att spara lite på våra "finblöjor" (Libero) då vi har många Pampers blöjor kvar! Men som sagt så måste man ofta byta allt på bebis o omgivning om hon bajsar i pampers blöjorna o då blir jag måttligt ledsen så använder dom bara någon gång ibland!
#10 Dom ser ju väldigt bekväma ut!! Måste kolla upp dom :)
Ja det var en av anledningarna till att jag valde dom, dom är nätta och smidiga!
Libero föredrar vi men har inte provat fler än Pampers och Libero. Pampers stank och så gillade vi inte nätet inuti så nä. Dessutom retar jag mig på att vi fick EN enda blöja i provpaketet. Libero gillar vi. Körde med newborn 1 och 2 och testade sen comfort men de stank så vi gillade inte dem alls. Precis då lanserades Libero touch så nu kör vi på dem. De är verkligen mjuka och nu kan vi inte tänka oss att ha några andra :)
#7 Dom är mjukare över magen :) är bebis 5 mån kommer han börja röra sig en del snart (om han inte redan gör det).
Vi testade båda libero och pampers i början, men vi fastnade mest för libero (dom satt bäst och att dom är svanen-märkta är ett stort plus). Så vi har fortsatt med dom. Växlar nu mellan comfort och up&go, tycker att up&go passar Alices kroppsform bäst just nu. Har, bortsett från en handfull gånger när hon var nyfödd, aldrig haft problem med läckage.
Wilmer kunde bara ha pampers när han var bebis, sen bär han var åtta-nio månader gick vi över till Icas. Upplevde aldrig någon stark lukt på pampers. Nu varvar vi potta, Icas och libero comfort. För David varvar vi Icas och libero newborn, men ska gå upp en storlek snart och då blir det nog comfort. Har provat touch på David men de bara läckte.

Jag gillar Libero bäst. Men mamma köpte pampers byxblöjor för de var billigare just då och jag måste erkänna att de har mycket bättre passform än liberos byxblöjor. Dock känns pampers fuktiga rakt igenom.
golf.ifokus.se
Libero nr1 passade superbra här i början pampers nr 1 testades samtidigt och då trampade hon ner den å den läkte tills jag kom på att den var en perfekt storlek mellan liberonr1 och nr2 . Någon lukt har jag inte känt från pampers (kan vara för att jag var super förkyld) men tyckte att den kändes blöt på utsidan
Vi är riktigt nöjda med libero touch än så länge, tyckte inte om pampers
Libero körde vi på. Icas på dagis. Pampers sög då sonen var i blöja med. Dvs 1999-2001. De som kommit efter har jag inget att säga om.

Vi har gillat libero bäst. Köpte pampers nån gång men gillade dom aldrig något vidare.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Vi kör på libero. Testade båda i början. Pampers har som ett nät i blöjan som fastnade mot huden, obehagligt! När vi är hemma nu kör vi en del med tygblöjor, men när vi är iväg eller på natten så har han engångsblöjor. Däremot så har jag inte tyckt de varit någon större skillnad på dd olika sorterna av liberos tejpblöjor..
// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes