Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1086 ggr
hanna-jo85
0

Att ta reda på kön..

Jag och min sambo är så nyfikna av oss så vi skulle gärna vilja veta könet om det skulle gå. Men idag fick jag höra att det skulle kosta 1500 kr och att vi var tvungna att åka till ett annat sjukhus längre bort om vi ville veta. Stämmer verkligen detta? Har aldrig hört talas om det innan. .

Fridaaaa
0

Ska inte behövas. Min svägerska tog reda på könet under ultraljud, och de betalade inget extra eller så

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mollyt
0

Det låter märkligt. Fråga varför!

Vi fick veta vid vårt rutinultraljud (kostnadsfritt), vi frågade om hon kunde se och hon berättade vad hon såg.

Velinga1984
0

Vi fick veta vid rutin-ultraljudet :) Sen har vi själva valt att avvakta och se till TUL om det blir samma kön då :)

Ria74
0

Vi fick också veta vid rutin-ultraljudet kostnadsfritt. Sen frågade jag på alla TUL jag var på också och fick samma svar då.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

[GråHäxa]
0

Vi fick också veta vid RUL men det tog lite tid innan hon lade sig på ett sätt så att de gick att se. Kan tänka mig att om bebisen inte riktigt "samarbetar" att de kanske inte har tid att kolla. Vi fick veta att de inte är självklart att man får veta könet. Man det är nog ovanligt att de säger så som de sagt till dig. Står det så i papprena som du fått ang RUL eller är de BM som sagt det?

smurfis
0

Det har varit så. Tidigare ville de inte säga något på vanliga RUL men jag tycker det verkar mer och mer vanligt nu att man faktiskt kan få veta på vanliga UL…. Fråga kan man alltid göra!

hanna-jo85
0

Det var en kompis som sa det som fick tvillingar för drygt 3 år sedan. På samma sjukhus som jag går på nu. Har inte fått några papper än Ang. RUL.

hanna-jo85
0

Har redan fått 2 UL och imorgon ska jag göra kub. Men det är väl först till RUL som man eventuellt kan se könet?

[GråHäxa]
0

Vad jag vet så har en del fått veta kön vid kub, själv gjorde jag inte kub. Det skall väll vara möjligt att se i slutet av första trimestern men det är nog mycket säkrare att det blir rätt vid RUL.

hanna-jo85
0

Får fråga imorgon om det går att se :) det spelar ingen roll om det blir en flicka eller pojke. Men är bara så himla nyfiken ju 💜

Lilolizeit
1

Jg gjorde kub, men de va vid RUL som vi fick reda på könet. Stod på brevet vi fick hem skickat att de inte kollar vad de e för kön då de inte är medicinskt nödvändigt. När jag var där frågade jag om de gick att se och hon kollade direkt.

// Lilo - medarbetare på akvariefisk & gravid samt sajtvärdinna på bortskänkes

hanna-jo85
1

Gick inte att se könet idag på kub, men dom lovade att säga könet på RUL om det gick att se :)