Ont vid penetrerande samlag
Jag har under stora delar av graviditeten haft problem med att jag är öm i underlivet. Tidigt i graviditeten mådde jag så fruktansvärt illa att jag kräktes bara av att röra mig så då hade vi inte så mycket sex av den anledningen. Men nu så är det stora problemet att det gör ont.
Har senaste 2 veckorna känt det som om klitoris är typ skinnflådd och därför inte vill ha någon beröring alls. Samtidigt som jag en längre tid känt mig trång och öm i slidöppningen. Vilket gör att penetrerande samlag endast blir kortvarigt och med mycket uppvärmning, men trots det blir det aldrig skönt. Snarare så att vi har det "så länge det inte gör ont". Vi är generösa med glidmedel så det är inte problemet. Har uteslutit glidmedel med smak/färg/koncerveringsmedel för de svider som fan nu, så antingen bara eko-kokosolja eller milda glidmedel utan koncerveringsmedel/parfym osv.
Det är mest så otroligt frustrerande! Förut hade vi sex dagligen, gärna flera gånger varje dag. Nu blir det bara några gånger i veckan vilket känns tungt. Det känns bättre för mig att ha oralsex än inte alls, men jag upplever att min man saknar närheten som vi har vid penetrerande samlag - liksom vårt vanliga sexliv.
Några av er som upplevt samma sak? Hittade ni någon annan bra lösning? Jag är tacksam för all peppning och alla tips jag kan få. Känner mig lite extra nere idag.

Jag tyckte också att sex var ganska oskönt under graviditeten och det vara bara att acceptera :(
Tråkigt att höra #1 men skönt att jag inte är ensam!
Här slutade sexandet tidigt. Tror vi helt gav upp runt v.16 och började igen 6v efter han fötts. Så du är absolut inte ensam
Här slutade sexandet tidigt. Tror vi helt gav upp runt v.16 och började igen 6v efter han fötts. Så du är absolut inte ensam
Det är inte så att du fått svamp i underlivet? Det kan göra att man känner sig skinnflådd.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ja, vi höll igång till v.20 typ, efter det har det varit väldigt sporadiskt med just penetration, vi har båda i perioder känt att lusten tryter. I början var det mer jag som inte hade lust och nu när jag fått lusten tillbaka på allvar (v.38) så har inte sambon nån lust längre. Vi hittar på annat och känner båda ett större behov av närhet och ömhet utan att just för den skull vilja ha sex.