Gravid iFokus

Gravid

Etikettkänsliga-situationer
Läst 1169 ggr
Surpan
0

Efter ett MF

Jag hoppas det är okej att jag skriver detta inlägg här inne. Jag ber om ursäkt om det upprör någon eller om jag är på fel sida.

Jag fick missfall. Det var ett tag sen nu och det var ett tidigt missfall, men jag tänker på det varje dag. Jag tycker det ska gå över, bli ett minne. Inte påverka mig mera. Jag vill inte fundera på min graviditet. Jag vill inte hela tiden ha i bakhuvudet: jag har vart gravid.. Och nu är jag inte det.

Mitt liv var katastrof när jag fick reda på att jag var gravid. Nu är det mycket bättre. Jag har allt jag behöver, ny fin lägenhet, nytt roligt jobb och fina vänner. Men det har ingen mening. Jag är inte ledsen, och jag har ingen sorg på det sättet längre. Jag är glad och jag har det bra. Men det finns ett litet hål. En tomhet. En ensamhet.

Jag har ingen att dela det här med. Jag pratar med mina närstående och jag har gått hos psykolog. Men hur kan dom förstå?

När blir det bara ett minne?

/Surpan

Intehärutandär
0

Det finns ingen tid för sorg. Jag förlorade min flicka v 39+6, det är stor skillnad förstås fast man hinner få längtan och framtidsplaner tidigt med. Man lever bara med att man tror att inget händer efter v 12. Dvs innan är det mer vanligt med mf och inget man talar om. Om Din psykolog vet kan bara den säga. Min kurator kanske inte förlorat barn själv, men hon möter sörjande mödrar varje dag.

[TanatosNyx]
0

Känner igen mig. När jag fick mitt missfall tog jag det bra och drog ett streck över det. Sorgen kom dock smygandes. Nu när jag har ett barn redan är det alldeles som om jag förstod vidden av det jag faktiskt också förlorade iom missfallet, så nu sörjer jag det dagligen. Det känns som om jag saknar ett barn. Känns jättekonstigt att sörja såhär sent efteråt.

Theres
1

Jag är lite tvärt om. Jag har fått sex missfall och tänker nu i efterhand att om de inte hade blivit missfall så hade ju inte Elly funnits. Men för att kunna tänka så så krävs iofs ett barn. Men jag var väl ganska okänslig när jag fick missfall också. Liksom jahopp, och nu födde jag "barn" på toan på jobbet igen. När jag var gravid med Elly och det verkade gå vägen så sa många "det är du värd så mycket som du har fått gå igenom". Tyckte det mest kändes konstigt att de sa så iom att jag inte brydde mig nämnvärt. Visst blev jag ledsen och rädd när jag fick missfallen. Men när det väl var ute och jag hade slutat blöda så tyckte jag mest det var skönt att jag kroppen var redo att försöka igen. Men sorgen kabske kommer senare på mig. Eller är jag bara okänslig :/

golf.ifokus.se