Gravid iFokus

Gravid

Etikettväntar-barn
Läst 1716 ggr
[postmortum91]
0

Längtar som en galning

Åhh, det börjar bli jobbigt att vänta, det är så långt kvar.
Jag är i vecka 19+5 (v 20) och jag gör inget annat än att tänker på barn. Det har varit så här sedan jag blev gravid, tänkt på barn större delen av dagen varje enstaka dag. Nu blir jag trött på att tänka och planera, varför kan inte tiden gå snabbare? 

Imorgon ska jag hämta hem en jättevacker babykorg till barnrummet. Vi har redan en spjälsäng i sovrummet, men det ligger på övervåningen och på dagen kan vi lägga henne i babykorgen när hon sover eftersom den är här nere i barnrummet på samma våning som allt de andra. Ska även köpa ett skötbord som man kan fälla upp, förhoppningsvis imorgon redan :)
Den 4 december ska vi till Ullared, vad kan man köpa där i babyväg?
Vi har inget förutom spjälsäng, babykorg och skötbord (snart). 
Barnvagn antar jag de inte har på Ullared, har sett bra på nätet annars.

Litenloppa
0

Jag har inga shopping tips men håller med dig om att det är helt galet vad segt tiden går! Sambon känner sig stressad för det är bara drygt 4 månader kvar och jag tycker det känns som en evighet XD

smurfis
0

Ullared har en del babyprylar, kläder, filtar, nappar, skötbäddar, täcken, kuddar, grindar m.m. Barnvagn kan ju vara bra att beställa för det är ofta många veckors leveranstid.

Jag är i v 30 och vi har inte alls köpt så mycket ännu… men skulle vilja köpa skötbord, babyskydd m.m. snart så det finns hemma!

[Miiika]
0

Vi har köpt barnvagn på blocket (som ny!) och en del kläder på Tradera (många helt nya). Barnvagnen med alla dess tillbehör hade kostat oss 11000 men vi fick det för 5500 om jag inte minns fel, eller var det 5000? Vi ska köpa skötbord snart, spjälsäng får vi (pojkvännens gamla säng som är nymålad och så köper vi ny madrass och så). Vi har köpt en blå napp, mest på skoj, vi tror att det är en pojke men vi får se på torsdag (RUL)! Vet inte vad mer vi ska köpa nu… Vi har planerat Ullared till efter nyår någon gång:-)

JeFo
0

Ullared har det mesta till bebis. Köpte massa där. Tror inte det finns något de inte har? Tror de hade vagnar också… Vi köpte åkpåse, badstol, filtar, sängkläder, nappar, snuttefilt, lekgym och leksaker.

tnoet
0

Känner också att tiden kryper fram och håller på att bli galen. Bara v 26… Det störigaste är nog att flera personer plumpt konstaterat "oj, nu är det inte långt kvar!" och sen när de får veta att BF är i februari så ser de chockade ut. JAAAA, min mage är stor!! Jag vet det, jag måste bära på den hela tiden!! :P

Ska försöka planera in en tripp till Ullared snart också så man har lite att se fram emot förutom februari.. >.<

[Synnerlig]
0

Känner ni att det var mycket prisvärt att handla saker till bebis på Ullared? 🙂

PerhapsimAnna
1

#6 Vi var i ullared för ett par veckor sen, dom har verkligen ALLT du kan tänka dig! Så gör en inköpslista över vad ni behöver. Vi glömde en massor av saker så det blir säkert en tripp dit igen för o införskaffa mer saker. Billigt var det också!

Vi köpte nappflaskor, beddset, nappar, kläder, underlag till skötbord och överdrag till den, två kissfiltar (sånna i plast som man har under lakanen) mysfiltar, speldosa, mobil att ha över sängen (som spelar musik), bröst inlägg, bröstskydd, dregglisar, sittdyna till barnvagn, blöjhink o påsar, våtservetter, barnolja, schampo, hudkräm, zinkpasta och snuttefilt, har säkert glömt något! Detta kostade oss inte mer än 2000kr o våran budget låg på 3000kr så vi är jättenöjda. Men som sagt, skriv en lista för dom har verkligen allt o vi skulle säkert kunnat köpa ännu lite små bra o ha saker till.

[Synnerlig]
0

#7 Wow! Det lät riktigt billigt. Får kanske också ta oss en tripp dit 🙂

PerhapsimAnna
0

#8 Ja verkligen! Glömde att nämna att vi även köpte täcke och kudde i eco material (deras lite dyrare alternativ) :) Det är verkligen prisvärt så det tycker jag att ni ska göra!

[Miiika]
1

Finns det "bra alternativ" där också? Jag vet inte vad som finns och inte finns men exempelvis ekologiska tyger på kläder, sängkläder med mera. Vad heter det nu, nappar ska ju vara fria från… Åh, vad heter det… Äsch! Får googla :)

Finns det glasflaskor där? Nappflaskor alltså :)

Vi har skrivit en lista på saker vi behöver, den skrev vi väldigt tidigt och vi kan redan checka av en del saker (stora saker) som barnvagn och spjälsäng. Mycket hoppas vi kunna komplettera i Ullared :)

[postmortum91]
0

Åh Ullared lät ju jättebilligt, vad kul :)
Vi hade turen som fått 5000 kronor från min sambos pappa till barngrejer. Det vi har nu är spjälsäng (+madrass & spjälskydd), babykorg och skötbord. Vi tänkte köpa barnvagn för pengarna vi fick av honom, men vi har samtidigt sparat ihop några tusen att använda på Ullared :)

[Miiika]
0

Vad är en babykorg? Typ babynest eller vad?

[postmortum91]
0

Nej, det är en stor korg som du kan använda som en spjälsäng när bebisen är liten.
Vi har två våningar och sovrummet ligger på övervåningen och resten av lägenheten på nedre plan så vi kände att det vore smart att ha något för barnet att ligga och sova i på dagen på nedre plan eftersom det är där vi är på dagarna. 
Den är jättefin, vit, står på ben och har sänghimmel :D

[postmortum91]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Typ så här kan en babykorg se ut :)
Vår ser typ ut så här fast lite mer gammaldags

[Synnerlig]
1

#10 Jag undrar samma sak :) Vill också ha glasnappflaskor, ekologiska tyger och annat som inte innehåller gifter :)

[Miiika]
0

Vad gullig! Vi bor i en lägenhet på en våning så för oss räcker det nog med spjälsängen och babynestet mamma har sytt åt oss :)

Men det vore kul att veta om Ullared typ glasflaskor och nappar som är BPA-free (heter det så?🙂)

tnoet
0

Vet att Ullared i alla fall säljer en del från märket "Rätt start", och det är väl giftfritt osv? :)

soundtrack
0

#16 glasflaskor minns jag inte (jag letade inte efter det heller), men nappar är lugnt. Dom sålde både mam och esska när jag var där och dessa är BPA-fria.

teezan
0

#16 vi köpte nappar från mam men vi verkar inte ha nåt nappbarn ;) men i vilket fall var de bpa-fria :) och vi köpte flaskor från samma märke, dock inte i glas. De uppdaterar sitt sortiment en del och saker tar slut men finns alltid något bra & prisvärt :)

[TanatosNyx]
0

Det är väl lag på BPA-fritt? det är bara säljknep att märka ut det.

teezan
0

#20 tror också det :P

[Miiika]
0

Det vore ju skönt att veta, så slipper man oroa sig. Alla är så gulliga som köper kläder, nappar och grejer men när de är beställda på nätet (napparna) så blev jag lite osäker. Men det säger jag ingenting om, alla är ju så snälla som ger oss presenter:-) Igår fick vi en blöjtårta av mina gamla kollegor, där fanns bland annat ekologisk body, dregelhakklapp, nappar (BPA-fria;-)) och strumpor, så himla fint!