+30kg pga graviditet
Finns det nå flera som har gått upp enormt mycket under graviditeten? Typ 30+kg? Ni som haft så innan, lyckades ni gå ner till er normala vikt? Jag är nästan på +30kg, alla prover inkl socker är normala, och även kollat på bäbisens storlek som ligger -8. Jag hoppas verkligen att jag lyckas gå ner allt (och gärna lite till), då jag redan var överviktig med. Nu är jag också extremt uppsvullen med.
Jag gick upp 30kg när jag väntade min första Son och det var inte pga graviditeten utan orsaken var att jag åt för mycket och fel sorts mat ( sötsaker ) det tog mig ett år av gympa , jogga , jazzdans , utesluta ALLT socker, äta vettigt för att gå ner alla kilon jag gått upp .

Jag gick upp ca 30 kg med dottern som är 2 år nu. Eftersom jag har en ätstörning i bagaget har jag varit försiktig med att hålla igen för mycket med maten och har nog ca 8 kg kvar till jag är på startvikten igen.
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Jag gick upp runt 35-40 kg när jag väntade mellanbarnet. Från 62,4 kg till ca 100 kg. Sonen hade en födselvikt på +63procent! När han var 18 mån vägde jag 62,2 kg. Har mest kaloriräknat och promenerat. Har inte ammat, där många faktiskt minskar i vikr på. Nu med 3e barnet hade jag gått upp 12 kg mellan hälsosamtalet och inskrivningen (6-7 veckor emellan)
Jag gick upp över 25 kg med sonen, och gick ner allt utom sista 3 kilorna inom ett par veckor.

Gick upp 25,9 och har 8 kg kvar nu 9 månader senare ^^
golf.ifokus.se
Har med alla tre gått upp runt 30kg. Från 60 till 90kg. Inte ätit mer för att jag varit gravid. Med nr 3 kräktes jag dygnet runt i typ 15v men gick upp lika mycket ändå. För mig har det varit borta 4 mån efter att de kommit ut. Har inte gjort något för att det ska försvinna, bara varit som vanligt. Ammat i ca 8 månader med alla och det tror jag hjälpt till mycket. Valde att med nr 2 å 3 inte väga mig. När MVC vägde kollade jag åt annat håll. Var så nojjig med nr1 så det var skönast att slippa veta med de andra. Kollade alltid på BB när man kom in. Och varje gång 90kg, inte ens ett gram hit el dit utan 90 😛
Min andra graviditet gjorde jag inte om misstaget att äta för två , gick upp 11 kg fick tvillingar i v. 35
Ja jag har gått upp 25 kg ena gången och 30 kg andra gången. Gick ner allt efter båda. Var nog även mycket vätska och inte bara fett…. men jag har fått kämpa lite extra med sista kanske 10 kg….