Vad har jag gjort? :(
Igår firade jag och sambon 7 år tillsammans och till det vågade jag unna mig en bit kött på en restaurang, som var medium. Direkt när jag tuggat i mig första biten ångrade jag mig och blev jättenervös. Trots att risken är väldigt liten så finns den ju. Idag är jag riktigt orolig och känner mig som världens sämsta blivande mamma. Tänk om mitt barn dör nu? tänk om jag föder ett barn som fått hjärnskador och allt är mitt fel? Jag är helt förstörd idag och kan inte tänka på annat.
Hej!!! Usch tänk inte så, jag kände precis likadan för en vecka sen. Unnade mig också medium kött och min lilla busa brukar alltid vara superaktiv men dagen efter så var hon väldigt stilla och jag blev så nervös och orolig, trodde att jag hade dödat mitt lilla barn! Några timmar senare började hon sprattla som vanligt och nu en vecka efter så kan jag nästan skratta åt det. Men jag förstår din oro, nötkött är ingen fara, särskilt inte medium det är helt ok! Det är kyckling och fläskkött du ska vara "rädd" för :)
Nej men kära nån, mycket hormoner idag? 🙂 Det kommer komma MASSOR med tillfällen du kommer tvivla på dig själv, det hör till föräldrarollen. Om inte annat så när bebisen blir rörlig och skadar sig. Man kan omöjligt vara överallt och hinna jämt, och då står man där och känner sig världssämst, men det hör till ❤️
Min sista tid som gravid låg jag inne på sjukhuset, fullpumpat med morfin/ketogan och andra mediciner, gissa vad jag tänkte då om mig själv och bebben… Han blev drogad i min mage.
Tack vad snälla ni är, ni lugnar mig trots att det känns omöjligt just nu. <3

Jag kan lugna dig med att jag åt råbiff flera gånger under min graviditet och ut kom en frisk och välskapt flicka :)
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Toxoplasma är väldigt väldigt ovanligt i nötkött. Det är framförallt undertilltagat fläskkött man ska passa sig för.
Dessutom blir man immun om man utsätts för smittan, och det är ju inte alls osannolikt att du redan stött på parasiten nån gång i livet.
Det är extremt ovanligt så jag tror du kan vara hur lugn som helst!!!!