Skaffa barn med någon som redan har barn?
Är det någon här inne som har eller funderar på att skaffa barn med någon som har barn från ett tidigare förhållande?
Hur fungerar det för er?
Dela gärna med er om tankar, funderingar och upplevelser kring detta.
Jag har haft barn hela mitt vuxna liv, så jag har bara sökt mig till män som själva har barn. Det är en stor fördel då man fått lära sig om tålamod, ansvar och att sätta någon annan i första rummet. (rötägg finns alltid, men vi talar nog om de som beter sig som pappor, inte bara blivit)
En annan fördel är nog att de gått genom detta redan och är för det mesta rätt säkra på om de vill ha fler barn, eller är nöjda.
tusen tack för ditt svar för.
Min sambo har ett barn från tidigare förhållande, och vill ha ett med mig. Även om han aldrig på något vis gjort eller sagt något som får mig att tveka så gör jag det iaf. Är rädd att vårat barn ska komma i andra hand på något vis, att det inte blir lika speciellt och att han redan har "gjort allt det där" gått igenom graviditet osv. Även fast han säger att det skulle bli minst lika speciellt osv så känns det jobbigt emellanåt..
Första barnet är alltid speciellt, precis som Ditt första kommer bli. Då står man där helt ovetande om allt från start och får lära sig efterhand. Och göra alla misstag.
Med nummer två har man mer kunskap och känner sig mer säker. Då det gäller kärlek, så älskar man aldrig ett barn mer än det andra. Alla är ens barn, oavsett moder/fader till barnet.
Och Ert barn kommer ju bli det första på andra sätt. Det är ju Er första graviditet t ex.
Min sambo har en dotter på 8 år, så detta blir hans andra och mitt första. Dom träffas inte så ofta då vi bor flera timmar ifrån varandra, men jag ser inga som helst problem med det hela hittills. Hans dotter är jätte rar och hon ser nog fram emot ännu ett syskon :) Jag är inte orolig i alla fall.
Jag däremot var lite rädd i början då det som sagt är mitt första barn och hans andra, han har mer erfarenheter medan jag börjar från skratch, jag var rädd att göra bort mig eller dylikt. Men ju längre in i graviditeten jag går (vecka 19 nu) desto mer skönare blir det för mig att ha någon att luta mig mot, någon som varit med om en förlossning redan och någon som är van med bebis och allt som hör till. Jag lär mig mycket från honom och vi kommer absolut billigt undan med grejer till vårt barn då han redan vet vad som är lite onödigt att köpa och vad som är bra att köpa. Bland annat vad man ska tänka på angående barnvagn, kläder, amning osv. Riktigt skönt att ha honom där när jag själv blir osäker och frågvis.
Skillnaden är dock att när dom väntade hans dotter så var det inte lika mycket koll som idag, dvs hålla koll på fosterrörelser och kub-testet (har dock inte gjort kub) var inte något som var aktuellt alls. Han blir själv förvånad när jag nämner dessa saker och att det är bra att tänka på.
Medarbetare på Chinese Crested ifokus.