Små Bröst och amma?
Sen jag vart gravid så har jag börjat att tycka att mina bröst är extremt små, innan så tänkte jag inte så mycket på det, har alltid varit liten av mig men nu så känner jag mig ledsen över det så fort som jag tänker på det. Har börjat fått råmjölk men hur vet jag om jag egentligen kan amma sen? kan jag amma trots mina små bröst? jag har stl 70A, Finns ju knappt nåt att greppa om :(
Tycker det är så pinsamt att bara skriva detta inlägg, Försöker prata med killen om detta men han säger att jag bara tänker för mycket osv, tror inte riktigt att han förstår hur jag känner :(
Att kunna amma eller inte har ytterst lite med storleken att göra. Var glad att de inte blir några trippelG när mjölken rinner till 😆 Har själv 60D o det gick ypperligt att amma sonen 😊
Nu är det längesedan jag fick barn men jag var precis i samma situation som du.
Det visade sig att jag fick så mycket mjölk så att det både räckte och blev över. Jag fick skaffa pump för att få ut överflödet så storleken på brösten har jag lärt mig har ingen betydelse för amning.
/Maria
Bröstens storlek är inte på något sätt avgörande :)
Ingen vet på förhand om de kan amma men att du redan läcker visar ju att din kropp åtminstone vill producera mjölk. Men du kan lika gärna producera oerhörda mängder som inga alls sedan när barnet väl kommit. Är lite som att spela på lotto det där. Skulle barnet har svårt att få grepp kan man använda en amningsnapp :)
Storleken på brösten har ingen betydelse för hurvida du kommer kunna amma eller inte :) Sen är det klart att dom ser mindre ut om resten av kroppen svullnar upp ;)
/Christine
Tack att ni svarar, Var skönt att få skriva av sig lite och höra vad andra har att säga. :)
jag förstår att det inte har nån betydelse om man har små eller stora bröst för man vet ju aldrig ändå om man kan amma, som ni skriver
<3
Jag hade 70B före graviditeten, har 75B nu. Ammat utan problem. (Delammar fortfarande min snart 9 mån gamla tjej)
Jag hade 70A före jag blev gravid och nu är jag har ammat två barn har jag 75B, så de kan växa under graviditeten och amningen, när mjölken rann till hade jag nog ännu större, för Bhn skar in ganska rejält, så hade en mjuk sportbh på mig.
Du kan vara lugn. Fettvävnad och mjölkkörtlar är inte samma sak. Allt som krävs är en vårtgård och bröstvårta. :-)
Vart lite orolig när jag läste din tråd, att inte jag heller skulle kunna amma, men vart lung utav alla svar. Tycker själv att jag har en aning för små bröst, en liten b.

Jag hade inte heller så hiskeligt stora bröst innan jag fick barn men växte två kupstorlekar till en mjölkko och fast jag inte har mjölk kvar så har jag fortfarande samma kupa :) nu hoppas jag verkligen inte att dom växer lika mycket den här gången ^^
Var glad ni med mindre bröst! Hälsningar en prematurmamma med bebis som halvt kväver sig i tuttarna, och som måste ha dinapp för att ens få tag i bowlingkloten… och som får sitta och hålla en liten luftficka under näsan på bebis.

Jag har oxå små bröst och har ofta undrat vart fanken all mjölk som jag hört mina väldigt knubbiga små bebisar klunka i sig gömde sig. Funderar nästan på om jag har mjölkkörtlar utspridda över hela bröstkorgen eller något haha.