Så ont mellan bena!
Det började i morse kl 5 av att jag vaknade av att jag var kissnödig, märklig känsla mellan bena, Nu har det övergått till att det känns som allt är jätte svullet mellan bena (ursäkta) typ som om man hade tyngder mellan bena, Känns helt okej om jag sitter ner men så fort jag rör mig så känner jag smärtan igen.
Ingen akut smärta, men det känns ju och är extremt obehagligt, Kännt bebisen sparka flera gånger idag så det har nog inget med det att göra..
Kan det vara en början till foglossning?
För att tala klarspråk, det är alltså vid underlivet det känns? Jag känner inte igen beskrivningen alls 🤔 Vad obehagligt det måste vara!
Foglossning brukar man känna av i ryggslut, höfter, ljumskar och stråla ner i benen.
/Christine
Ja det är liksom i underlivet, Hoppas att det är något tillfälligt bara, Ska till BM nästa vecka så får väl säga till om det annars :/
Hoppas det inte blir värre under helgen bara, men skönt att du ändå ska dit snart.
/Christine
Vilken vecka är du i?
När jag var i vecka 22 så fick jag den känslan en gång. Det gjorde skitont i underlivet och det kändes som att bebisen skulle ramla ut om jag stod upp. Men så fort jag satt ner försvann känslan.
Jag fick avbryta handlandet den dagen för att det kändes som hon var påväg ut. Men för mig försvann känslan efter någon dag igen. Håller det i sig så kontakta förlossningen.
Dock så kan jag fortfarande känna mig stor och svullen i underlivet.
Du har inte början till åderbrock "där nere."
Jag fick det när jag väntade mitt 3:e barn och det kändes så som du beskriver.
jag är i v 24, känner mig sådär svullen också! Hoppas att det försvinner för mig också :)
#5 Hur vet man om man börjat få det? och är det farligt?
Håller det i sig tills i morgon så får jag ringa till förlossningen

Jag hade den känslan och hade också början till åderbråck i ljumsken typ, stödstrumpor och högläge funkade för mig ☺️
#6 Yttre blygdläpparna blev svullna och blodådrorna i dom blev stora och "knöliga" och blå-lila till färgen. Man såg inte trevlig ut kan jag säga.
Som #8 säger så blev det bättre med stödstrumpor och högläge.
Det känns bättre idag :) vet inte vad det kan ha varit..
Jag hade så av och till, svullnade rejält ibland också. Bar bebis långt ner i magen, och hade tendenser till åderbråck.
Jag har hört från en vän att när hon hade foglossning så kändes det som att underlivet skulle ramla ut, en beskrivning jag inte kan relatera till… Men känsla/smärta är relativt, som en läkare sa till mig när jag var 13 och hade problem med ryggen :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Jag har också samma sak för tillfället. Känner det lite från och till under dagen. Är i v 21 nu och har haft det i ett par veckor. Min BM lät inte så bekymrad när jag berättade det, jag bär bebisen långt ner också så hon trodde det beror på det.. Idag har jag dock kännt mig lite blåslagen mellan bena :) och om jag står och ska dra på mig byxorna/strumpor/skor så hugger det till lite i underlivet. Ingen akut smärta, men det känns.