Graviditets tecken är borta v12
Hej, jag är 12+0 idag. Jag mådde illa mellan V.6-10 Brösten har varit väldigt svullna, jätte ömma. Fick köpa från C kupa till D. Minns inte när det började men var nog runt V5 el 6. Men imorse la jag märke till att dem är fort större. Men ömmar inte, känns även lite mjukare. För ca 1 vecka sen hade jag väldigt ont långt ner i vänstersida. Igår hade jag också ont i vänster sida, på kvällen kände jag i höger sida långt ner i sidan mot ljumsken. Förra året fick jag fick jag ma v13+ 4 men upptäcktes på RUL. Så jag trodde jag var i V. 18 Så nu är jag jätte rädd. Någon som vet om ifall man gör grav test, kommer det visa Pos även om fostret i lever längre? Menar kommer det ändå visas Pos så länge den är kvar i livmodern? är hjärtat stannar?
Du ska absolut inte haka upp dig på att graviditetstecken är borta! Men jag förstår din oro. Tester kan visa positivt flera veckor efter mf/ma vad jag förstått då det tar ett tag innan hormonerna lämnar kroppen.
/Christine
#2 - Vad tråkigt att höra! Det måste vara väldigt ovanligt, att allt ser bra ut på kub och sen blir det inget :( Inget kub denna gången då?
/Christine
Jo, det blir kub på onsdag. Men känner mig så nervös o rädd. Vill inte gå igenom det igen. Men på inskrivning sa dem att vi ska göra ett till ul innan vul om det ser bra ut på kub. Så det är väl därför man går runt o är orolig för minsta lilla. Just att grav.tecken försvinner.
#4 - Men vad skönt att du får extra ul, det är inte så vanligt att ens oro blir tagen på allvar när det kommer till sånt här, de flesta får vackert vänta till RUL. Men grav-tecken håller sällan i sig hela graviditeten ;) Om det är någon tröst så var jag i stort sett symptomfri hela första grav ;)
/Christine
Förstår din oro och hoppas verkligen att allt är bra. Det är vanligt med spökveckor där det är helt still med gravid symtom :)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus