lindex amningsbh
Är det någon här som köpt amningsbh på lindex? Såg på nätet att dom hade rätt fina till bra pris. Om ni har, hur är dom i storlek och är dom bekväma? Jag personligen gillade aldrig hms amningsbhar.
Jag köpte mina på lindex och gillade dom :) Runt v.35 är det läge att prova ut amnings-bh, den ska vara så pass stor att bröstet får plats plus hela handen, så det är inte bara att gå iväg och köpa en bh ;)
/Christine

Jag köpte en från Lindex som jag bodde i de första veckorna. Har den på mig nu också. Gick dit och provade och köpte en några veckor innan jag födde. Tog en som satt rätt löst så mjölken skulle få plats. Men sen köpte jag en från Medela som jag mycket hellre har på mig. Det är som en tunn sport-bh (fast utan stöd), så den känns knappt att man har den på sig. 149 kr. Funderar på att köpa en till sån.
golf.ifokus.se
Tack för era svar!:)
Jag köpte en i leopard i vintras. Den sitter skönt, men buktar ut riktigt fult på sidorna. Ser inte riktigt klokt ut.
#1 Hade jag gjort så så hade jag haft bh:ar som är waaaay to big… :P
#5 - Det är så jag läst på flera ställen att dom rekommenderar, men det kan man ju inte veta innan ;) För mig för dom nästan för små första tiden.
/Christine
#6 nej, jag vet, det funkar säkert för dom flesta :) När vi ändå pratar bh och amning.. Hur "dåligt" är det att använda vanlig bh med bygel? Är risken jättestor för mjölkstockning? Nu när jag inte ammar lika ofta längre så börjar jag bli sugen på att använda mina vanliga bh:ar igen (yepp, jag kan ha dom flesta fortfarande) men nojar över byglarna. Har aldrig haft ens tillstymmelse till mjölkstockning ska tilläggas.
#7 - Ja, det är ju det med mjölkstockning man är rädd för när det gäller bygel. Jag vågade inte chansa förrän jag var helt färdigammad, trots jag inte heller haft tillstymmelse till stockning. Men prova, det räcker ju med en stund i taget för att känna in hur det skulle funka med en hel dag.
/Christine
Jag räknar med att amma till efter sommaren minst, och ibland vill man ju kanske ha nått lite snyggare på sig under (plus även axelbandslöst i sommar). Men det skulle vara så surt och onödigt att dra på sig en stockning nu, efter så pass lång tid liksom…
Jag har haft mjölkstockning en gång och använt bygelbh efter det. Hände inte ett smack. Har börjat använda mina vanliga lite smått nu när mjölken minskat.

Jag har haft mjölkstockning en gång med feber och några gånger när jag har vaknat på morgonen så har jag kännt att det har varit på G igen. Men det har inte gjort så jätteont och det går ju över relativt snabbt, så jag skulle våga chansa på att använda vanlig BH om du känner för det. Mjölkstockning är ganska chill (iallafall för mig).
golf.ifokus.se
Mjölkstockning för mig var hög feber så jag inte kunde lyfta och två stenhårda bröst som värkte något fruktansvärt. Jag skulle provat försiktigt med bygel eller satsa på annan vanlig behå utan bygel.

Ja jo, jag hade 39,6 och stenhårda bröst, men inte så jätteont som alla beskriver att man får. Sen gick det över på nån dag om jag masserade samtidigt som jag pumpade. Så mjölkstockning är inget som jag går och är nojig över ifall jag får. Sen är jag åker andra sidan van vid att alltid ha ont överallt, så lite ömma bröst var inte så mycket att hänga i julgranen ;)
golf.ifokus.se