Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 623 ggr
typjessica
0

gå ner i vikt under graviditet

Hej! Jag väntar mitt andra barn nu och är bara i vecka 9 men märkt att jag gått ner nästan 5 kilo! Absolut inget jag medvetet gjort, jag har inte spytt men haft dåligt aptit men ätit ändå och gärna onyttigt. . Jag har några kilo att ta av men är ändå inom ramen normalviktig (tycker inte om det uttrycket). Har någon mer av er vart med om det? Sluta ni gå ner? Frisläpper man inte gifter när man går ner?

VildaVittra
0

Syster gick ner 17 kg och hon hade inte direkt något att ta av innan, men bebisen mådde strålande. Men visst, det är ju inte att rekommendera att gå ner för mycket i vikt, en av orsakerna listar du ju själv. 

Huvudsaken är att du äter, sedan om det är McDonalds ostburgare eller något supernyttigt kvittar (ja, du behöver ju inte äta saker som har högre halt miljögifter i sig som insjöfisk direkt), eventuella hälsoeffekter kan du ta itu med när bebisen är född.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Niwa
0

Jag gick ner flera kg i början av graviditeten på äldsta sonen för jag kunde inte äta något fett överhuvudtaget. Smör,såser, grädde minsta lilla gjorde mig illamående och kunde inte äta alls. Men så fort jag insåg att det var fettet som orsakade illamående och kunde utesluta det så gick jag upp. Det var ingen som sa något om gifter då, de ville bara att jag skulle äta "normalt " Dvs inte medvetet banta eller äta "för två" utan äta det kroppen tyckte jag behövde.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

[TanatosNyx]
0

Jag låg på gränsen till undervikt när jag plussade, och jag tappade rätt många kg innan det vände. Levde typ på smör, grädde, socker och allsköns skit för att inte tappa för mycket. Vände en bit efter vecka 20. Sen sa det pang så lång jag på +10kg sen inskrivningen i stället. Nu går det åt rätt håll på vanlig kost. (är i v34).