Dinglisar mm till vagnen
En liten och ack så onödig fundering, men såna här dinglisar och annat krams man hänger upp i barnvagnssufletten, åt vilket håll fäster ni dem? Vända mot bebis (som ju ska kika på dem) eller utåt, så det ser snyggare ut? 🤪
Har ni några smarta lösningar på hur man fäster i suflett som har solskärm ivägen? nål/tråd? Vill inte gärna sätta en säkerhetsnål i vagnen, tänk om den lossnar :s
Inåt, men dom har haft en tendens att snurra åt lite alla möjliga håll ;) Sen behöver du inte alls göra hål i suffletten, du väster ju med plastgrejen bara :)
/Christine
Solskärmen är i vägen. Kan ordna bild senare :/

Dinglis. :-) *känner sig urgammal som säger barnvagnsmobil* Den jag har sedan sonen klämmer man bara fast i suffletten. Då jag var liten satt man dem i knapparna till barnvagnsskyddet.
Den enda vi hade hade plastklämma som man klämde dit. Annars har jag använt säkerhetsnål men fäst den på utsidan. Så om den lossnade skulle den ramla utanför vagnen.
Såhär ser det ut med solskärmarna ute (lär använda dom under sommaren iallafall). Så det går inte bara att klämma dit som man gör annars. 😐

Jag hade fästen för dinglisar på sidan så dom satt där, går ju lika bra att gör så :)
/Christine
Finns inga fästen, har letat. Skulle i och för sig kunna sy dit några, kan knappast vara svårt ☝️ så långt tänkte jag inte, var helt inne på att sy fast själva dinglisarna 😂 ack denna sömnbrist! 🤪
Eller så sätter du dom direkt i suffletten utan fästen, det går ju ändå :) Och utan att behöva sy i vagnen.
/Christine
Hur då menar du? 🤪🤦♂️
Ska se om jag kan leta fram nån och fota ;)
/Christine
Här är en som har satt på babyskyddet, men du fäster ju plastgrejen i suffletten på vagnen istället ;)
http://scontent-b.cdninstagram.com/hphotos-xfa1/t51.2885-15/10903298_356951284486923_5841242_n.jpg
/Christine

Här trillar den bara loss…

och set sail for fail 🤪
Men om du sätter den på sidan? ;) Där solskyddet slutar..
/Christine
Ja det är typ det jag får göra, om jag inte ska sy en liten ögla att fästa på insidan sufletten (vilket jag nog hellre gör, blir snyggare 😉)
👍
Vi hade en på varje sida så hon kunde titta åt båda hållen. Men märkligt för vi har dinglisarna framme men själva fästen har vi tagit bort :P Dom är på vift nånstans…
/Christine
Jag har alltid haft den på sidan. Tyckt att det är störigt att ha nått mitt framför Joels ansikte. Å den där dinglisen är Joels absoluta favorit

Som ni ser på mina bilder så sitter barnvagnsmobilen i fästena på sidan, fjärilen hänger i den och den andra sitter på solskyddet. Fast har nog lite grövre kant på sömmen där för den trillar inte :)
golf.ifokus.se