Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 2045 ggr
sussa08
0

Känslig för "konstiga" saker?

Har ni blivit känsliga för konstiga saker under graviditeten?

Konstiga behöver det ju inte vara, men sånt som ni kanske inte "hade räknat med"?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
0

Jag har blivit extremt känslig med mitt huvud, vilket visat sig vara väldigt jobbigt då jag har glasögon!

Får ont i huvudet av minsta beröring och  ja, glasögonen behöver jag ju använda, haha!

Linser fungerar inte då jag ser för dåligt med dom och det känns även som synen blivit sämre men det kan bero på den ständiga huvudvärken ;)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

JeFo
1

Jag kräktes i ca 15 v av makens lukt! Kräktes av typ all lukt men hans var hemsk 😞😁 Kändes hemskt att inte kunna vara nära! Bara med tredje barnet blev det så. Tur det gav sig 😉

sussa08
0

Haha ja usch vad hemskt!

Jag har blivit känslig för min makes andedräkt! Inte så jag kräks men det är inte långt bort :P

JossanH
1

Synen kan faktiskt ändras under graviditeten. Jag började med linser strax innan men fick sluta efter några månader då jag fick så ont i huvudet av dom plötsligt. Jag kunde knappt med bajslukten från min dotter.. Tyckte hon luktade ganska illa över lag men det gav med sig som tur var och jag hade inte problem led det i slutet av graviditeten.

Sajtvärd på Iller.ifokus

sussa08
0

#4 Ja jag har hört att den kan ändras, vet inte vad jag ska göra då jag jobbar framför två dataskärmar hela dagarna, kommer ju inte hålla om jag ska få så ont i huvudet som jag får och nya glajjor är ju inte billigt, speciellt om jag bara ska ha de under graviditeten…

Lukter är ju jobbigt, men att man ska behöva tycka att någon i familjen luktar illa är ju hemskt, har inte ens förklarat för min man än att jag tycker att hans andedräkt är vidrig XD Hjälper inte ens att han borstar tänderna :P

Ria74
0

Jag klarade inte att gå in i någons kök utan att spy eftersom jag tyckte det luktade apa hos alla. Lite pinsamt när man kommer hem till någon och får springa in och spy när man ska fika i köket. Alla andra rum gick bra dock 😉

Sambon fötter tålde jag inte ens se, slog jag upp ögonen på morgonen och fick se hans fötter fick jag springa ut och spy.

Spydde i och för sig som jag vet inte vad under hela graviditeten. Men köken och hans fötter var dom värsta triggersen.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

ChristineL
0

Jag hade väldigt ont i huvudet i början av graviditeten. Och jag har denna gång, liksom förra, blivit "äckelkänslig". Bye, bye The walking dead som vi streckkollat på de tre första säsongerna :P Och jag kan inte plocka upp hårbollar efter katterna, förra gången lade jag papper över och lät mannen ta det när han kom hem men nu när vi redan har barn så måste jag ju ta det :P Sista veckorna har varit betydligt bättre. Och jag är inte kräkmagad i vanliga fall.

JossanH
0

Jag blev känslig för när folk hade ätit vitlök och vanlig lök när jag var gravid första gången! Och det sitter fortfarande i. Chips och alkohol är också något jag har väldigt svårt för nu. Känner det så mycket tydligare än innan.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Thiah]
0

Beef jerky fick mig att må illa minns jag. Och huvudvärk hade jag så jag nästan kräktes. Men annars mådde jag aldrig illa egentligen.

Velinga1984
0

Med första barnet kräktes jag av allt, tex att det var för varmt. Så i en liten etta från mars månad så stod alla fönster öppna dygnet runt. Dv sambon sov i underställ och dubbla täcken.  Alla dofter, inklusive hans, tvn var på för hög volym, det blåste ute osv. 

Med andra barnet kräktes jag också av allt, vår säng kändes tex som en vattensäng. Så när sambon lade sig så kände jag vågor och behövde kräkas. Ja, det gällde även när jag vred mig runt, så jag fick vända mig nån cm i taget. Ibland gick det inte ändå. Har alltid blivit åksjuk under graviditeterna, och det beror nog på illamåendet i sig skulle jag tro. Men efter andra barnet så har det inte gått tillbaka, så om vi kör långt så måste jag antingen köra eller äta åksjuketabletter.  Mindre kul.

[WickedAlly]
1

Jag köpte en handtvål med otroligt god doft i höstas, nu tål jag den inte alls så den har fått flytta in i städskåpet så länge. Det tycker jag var lite otippat.

Annars är det min man som stinker mest, men det är nog ganska vanligt att tycka. Hans parfym är plötsligt vedervärdig, den som annars luktar så himla gott. Däremot luktar han nu väldigt gott efter han har tränat, haha. Måste vara någon underliggande drift. Han är väldigt manlig när han luktar svett och kroppsarbete i mitt tycke nu, är nästan så man skäms :P

JossanH
0

Just det, båda gångerna har jag köpt ny deo precis i början av graviditeten och båda gångerna har jag fått slänga dom. Tål fortfarande inte just dessa lukter.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Intehärutandär
0

Jag hatar min pojkväns duschcreme! Tvingade honom att sluta med den. Tyvärr finns den kvar hemma här, så nu tog sonens slut och han har använt den…och urk. Kan inte ens gå in på toa på lång tid efter. Blörk!

Och det är en naturell ändå med mandelmjöl och honung eller nått.