Mår dåligt, gravidrelaterat?
Har ju i princip hela graviditeten dragits med magsmärtor, sammandragningar etc. Men även huvudvärk, yrsel, dimsyn, förvirring, darrighet, frossa, feberkänsla utan feber mm. har varit väldigt nära på att svimma ett par vändor. Det kan komma även när jag ligger ner och vilar på vänster sida.
Har även fått utslag som kommer fler och fler. Kliar ibland. I början var dom bara några st på ena benet, nu är det bägge benen, sidorna av magen, bröstet, ryggen och ansiktet.. Bifogar en bild på några av utslagen, tyvärr syns dom väldigt dåligt.
Blodtrycket har varit fint hittills, lite åt det låga hållet. Hb är högt, bara lågt utslag på protein i urinen (skräp). Mat påverkar inte måendet, vätska kan påverka yrseln så det sköter jag noga nu. Vad kan det vara?

Jo, det är allt gravidrelaterat, men typiskt att alla värden ska vara bra. Då är det ju svårare att klura ut en lösning. Utslag och klåda ska det finnas bot mot. Har en gammal bekant som höll på att klia sönder handflatorna när hon var gravid och jag tror hon fick kortisonsalva, men har du bara lite då och då kanske det inte är så farligt.
Tänker att du får ringa bm och prata igenom allt ordentligt. Man blir ju trött av att ha det sådär dessutom! Som om man inte redan var det innan :P
/Christine
Har pratat med BM som tyvärr inte har några ideér om vad det kan vara. Hon är ju noga och kollar det viktiga direkt tack och lov. Sen är ju jag en sån där som kan ha kanonvärden om jag så är dödssjuk haha 😛 utom just protein i urinen, har alltid haft det. Ibland så högt utslag att läkare oroats, men det blir liksom aldrig något av det eftersom jag i vanliga fall mår bra.
Klådan är iaf inte hepatos tack och lov. Det ser inte ut som puppp-utslagen heller? Eller när dom blossar upp och kliar gör dom det, men när dom inte kliar vet jag inte vad de liknar.. Men puppp kommer väl inte och går? eller gör de det i början?
Jag fick samma typ av utslag på samma ställen när jag fick en anafylaktisk chock för ett antal år sedan.. men jag har ingen aktiv allergi som retas nu, och antihistamin hjälper inte på dessa. Kortison gör saken värre. 🤔