Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 832 ggr
[pepparkatt]3
0

Lyssna på hjärtat?

Hej igen kära ni… Jag var på inskrivning vecka 12, fick då tid för RUL och för ett besök efter det, jag måste åka till Nyköping för ultraljud men min barnmorska har jag här i Gnesta. Jag pratade med en kompis som är en månad längre gången än mig och bor i ett annat län dessutom, (Stockholm och jag i Södermanland) hon berättade att hon skulle få åka och lyssna på bebisens hjärta nu när hon är förbi vecka 16, innan RUL dock. Varför ska inte jag det? Eller är det inget alla gör? Jag vill ju väldigt gärna då RUL är först i november och känns väldigt avlägset nu.. Ska man be om en sån sak själv? Hon sa att hon gjort det med båda sina graviditeter utan att ha krävt det själv så att säga.

ChristineL
0

Alla landsting gör olika, jag fick inte lyssna förrän v.25. Söker du dig till privat vård och ber att få lyssna så får du säkert göra det, men då får du också betala.

Edit: Som tröst kan jag säga att du antagligen kommer få lyssna på varenda besök efter det sen ;)

soundtrack
0

I Linköping är det också v25 som gäller. Dock görs tidigt UL här (kub, v 11-13) så man behöver ju inte vänta till RUL för att få livstecken.

[pepparkatt]3
0

Okej vad trist! Hade velat få bekräftat att någon lever där inne :-) nåja då får jag vänta helt enkelt!

[WickedAlly]
0

Vi gick på drop in på mvc innan RUL, hon var lite tveksam till att prova eftersom det var så tidigt men det var ett fint litet hjärta som tickade på där inne.

Ni kanske också har något sådant?

[pepparkatt]3
0

Ska ring och höra :-)

CelsiusT
0

Vi fick höra i v20. BM ville inte innan dess för dom har som regel att inte göra det.

Medarbetare på westernridning.ifokus

RoxannaS
0

Här är det också första besöket efter RUL besöket som gäller. Som normalt är i vecka 25. Men jag kom vecka 26 pga att bm var så fullbokad just då så vi kunde inte få en tidigare tid. Sen har man lyssnat på hjärtat varje besök efter det.

Det du kan göra om du är orolig. Är att ringa kvinnokliken/förlossningen (förlossningen tillhör man vanligtvis efter vecka 22+0 har jag för mig) men dem kan säkert hjälpa dig stilla din oro 🙂

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Thiah]
0

Vi har fått lyssna sen efter KUB. Har t.o.m fått lyssna en extra gång då jag gick på öppna mottagningen för att stilla min oro.

Intehärutandär
0

Jag är i v.21. Inte fått lyssna ännu, har inget minne av det med tonåringen heller innan ul.

SaraC
1

Fick inte heller lyssna förrän första besöket efter RUL, denna gång var jag i vecka 24 då. Här är RUL första gången en får se om det är någon därinne, jättesegt att vänta, men men :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Theres
0

Jag fick lyssna i vecka 16 när jag ändå var där för annat, men jag bad om det själv. Var inga problem :)

golf.ifokus.se