Inhandlat till bebis
Dela med er av era senare inköp till bebis! Ni kanske gått i butik och köpt en fin body eller spanat in något snygg online. Visa! Tipsa!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Första och enda inköpet vi gjort till knyttet, blev i helgen. Fick ett presentkort via Wrapp av svärmor, med 50kr på Lindex och hon hintade lite fint om att det kanske kunde användas till bebiskläder. Så vi åkte och köpte en body. 😛
#1: Vilken härlig! Bebis blir säkert jättesöt i den :)
Jag ääälskar den här bodyn från KappAhl. Finns både i
blå http://www.kappahl.se/article/body_420125
och brun http://www.kappahl.se/article/body_420133
#3: Snygg! Älskar färgerna!
Ett tips är att kika in på nellys rea, de har fri frakt där nu. Jag klickade hem en fin röd klänning, 65kr och en vit cardigan, 39kr. Kanske hittar ni något också?
Det var ett tag sen vi köpte något nu, men alla "stora" grejer är klara, barnvagn, spjälsäng, babykorg, babyskydd, skötbord :) Ska på Baby- Barnmässan i helgen och hoppas hitta lite där och få massa inspiration till barnrummet :)
/Christine
Jag när nästan klar med alla inköp till bebisen. Har lite IKEA grejjer kvar som spjälsäng, madrass.
Sen blir det inreda barnrum men det kommer jag antagligen spara tills knodden är ute! har olika färg teman beroende på könet. ;)
Men jag tänkte gå igenom lite smarta saker jag köpt under dagen som jag är extra nöjd över ;)

Tipsar om att köpa kläder på Tradera, eller varnar snarare! :) Det är sjukt beroendeframkallande! Man hittar jättefina plagg för mellan 5-35 kr st. Dessutom är ju begagnat tvättat några ggr = mindre gifter kvar i plaggen:)
Gillar Kappahls Newbie-kollektion! Bra pris och kvalité och så mycket fint!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
I förrgår handla vi hemnett packet med 88 libro blöjor (vikt 3-6kg). Något tidigt men passa på då de var på extrapris.
I dag hitta vi en nyöppnad baby butik i centrum och kunde inte låta bli att gå in och titta. Kom ut därifrån med en skit snygg body och ett packet strumpor. Begav oss sen till bokaffär där jag hitta en bebisbok med olika skogsläten i samt en mumin mjukisdjur för spädbarn och det fick följa med hem också. ;)

Igår handlade vi en vagn så nu är alla stora sakerna färdiga:)
Här en av det smartaste köpen jag gjort. Ihopfällbara badbaljan Flexibath! :D
Jag har precis beställt tyg och annat material för att tillverka ett eget babygym. Bilder får följa om x antal dagar/veckor när slutprodukten är här :)
Mina mässfynd! Bärsjal, napp, napphållare och dregglis 🙂
/Christine
Blev en liten snabb shoppingrunda igår för att ha något litet roligt att överraska min familj med. Mina föräldrar åkte till Oxford i morse för att hälsa på min lillasyster och de fick med sig ett inslaget paket till henne som jag sa att hon inte får öppna fören vi pratas vid på Skype i eftermiddag och att mina föräldrar måste vara med. För i paketet ligger lite godis men även tre andra paket, ett till dem var med bebiskläder. Tyvärr missade jag att ta kort på den ena bodyn som jag skrev texten "Om du tycker att jag är söt ska du se min moster!" på med textilpennor. Ska bli spännande att se hur de reagerar 😛
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Inhandlat till bebisens rum, räknas det? ;) En sån där månelampa som finns på ikea. Den ska sitta vid gungstolen vi ska där inne som jag ska sitta i när jag behöver gå upp och amma på natten är tanken.
/Christine
Idag fick jag hem min leverans med 24st babykläder, blandat bodys, byxor å koftor. Allt gick på 350:- inkl frakt :) Köpte från en tjej som har en sida på Facebook. Jätte fina saker å bra kvalitet å så :)
Jag länkar här till mitt senaste inköp: http://www.jollyroom.se/bombadill-pinnglass-med-skallra.html
Blev så överraskad när jag såg den, min favorit! :D
#19 Vad är det för sida? :)
#21 den heter Paulas loppis barnkläder mm. Kan verkligen rekomendera. Alla plagg kostar 9:- om inget annat står under bilden. Jag köpte 24 plagg + ett mamma plagg för 50:- Gick på 350:- inkl frakt :) är super nöjd
#22 Ska kolla :) Låter grymt!
#25 vilka underbara bodysar! :D
#27 Tack! Ja dom är så fina! :)
Det här är det enda vi har köpt hittills =)
Snuttefilt i form av en kanin (såklart, vad skulle det annars va för motiv på allt när den blivande mamman är kanintokig?)
bilden är snodd från online-butiken den är köpt i, prylgrossen.se
Jag hittade den via tradera där jag alltid bara allmänt söker på "kanin" ;)
Det är inte inhandlat från vår sida och därmed inte kostat oss ett enda öre men detta kom på posten idag från svärföräldrarna innehållande en hög kläder, leksaker och barngardiner. (allt är gubben mins gamla barnsaker)
De har också sagt att det inte är allt och att de kommer med mer när de kommer hit upp i sommar. 😮

Jag har beställt ett babynest som kommer om några dagar:)
Steg upp tidigt o for på ett stort barn- & babyloppis som dom ordnar 2 ggr/år här. Med lite tålamod (läs: mycket) så kom jag hem med några plagg för ynka 3,60€ sammanlagt :)
Jag har blivit lite av en shopaholic tror jag. Idag har Barnens Hus en specialdag för blivande mammor och personer som precis fått barn med specialerbjudanden på en massa tillbehör så vi åkte dit idag.
Fick två goodiebags med massa barnprylar samt en MAM nappflaska gratis. Själva köpte vi en MAM bröstpump och den babysitter vi så länge velat ha som enbart fanns en kvar av på hyllan (gubben min norpa åt sig den direkt då). 😃
Nästa vecka får vi också hembesök av Trygghansa som kommer och pratar försäkring med oss samt att vi då också får en värdecheck på 100kr till Barnens Hus utöver de 50kr vi redan fått. 👍
Var själv på barnens hus idag. Tyckte det var värdelöst (var i västerås) fanns nästan ingenting och visserligen har vi det mesta men det vi redan har köpt var inte alls billigt att köpa. Exempelvis ett första leksaks sätt var 200kr dyrare där!? Hoppas ni hade roligare utbud och är nöjda för i västerås behövde de verkligen engagera sig mer om de ska kalla det blivande förälder dag med bra erbjudananden!
#35 Hos oss hade de skit mycket erbjudanden, personalen var så snälla och lasta på oss alla gratisprylar vi missade i butiken. De bjöd på fika och dricka samt hade väldigt många företag hos sig som berätta om sina respektive områden. De hade även satt upp en amningshörna för de föräldrar som precis fått barn.
Riktigt lyckad dag.
Låter mer som en sådan dag ska vara! Vet inte hus det är på andra ställen men barnens hus västerås var dyrare på allt om jag jämförde se jag kollat ut på babyproffsen i eskilstuna så det är verkligen bra att ögon shoppa pch lägga priserna på minnet på de saker man verkligen vill ha ;)
#37 Babyproffsen här är svindyra och Barnens Hus ruggigt billiga. Jag brukar ta vagnarna som jämförelse där du på Babysproffsen får betala 8000kr för en vagn medan då på Barnens Hus får betala kanske 4500kr för samma vagn. Enda jag köpt på Babyproffsen här är stödbältet, aldrig att jag köper annat från dem.
Håller med om att Babyproffsen är onödigt dyra! Barnens Hus verkar ha väldigt varierande kvalitet/utbud, jag gillade den inte alls i Göteborg men i Örebro var den kanon! Och väldigt engagerad och hjälpsam personal i Örebro.
/Christine
Spännande att det är en sådan skillnad på två butiker som jag tycker verkar samarbeta. Tänker på babyboxen. Hämtar man ut på barnens hus så kan man inte hämta ut en på babyproffsen om jag förstått det rätt och priserna verkar ju skilja en hel del också!
Ja, just det! Det tänkte jag på när jag hämtade ut min babybox att då ligger dom säkert i samma liga, men det gör dom ju inte alls.
/Christine
Babybox? Nu blev jag nyfiken för sånt känner jag inte till.
Här har vi en tråd om det inklusive länkar :)
/Christine
I helgen har det blivit endel handlat till bebis. I lördags va vi på barnens hus å skulle hämta vår babybox, omedvetet hade de en speciell dag där så fick massa gratis grejer oxå :) tråkiga va att de gratis saker vi fick va typ exakt samma som fanns i babyboxen, så vart dubbelt av allt typ hehe. De hade även specialpris på en blöjpapperskorg om man hämta ut en babybox, så köpte en sån oxå :P för 99:- istf 299:- så de va ju bra. Idag va vi och hämta ut en gratis body från newbie på kapphal då vi hade en rabattkupong från dom. Även köpt massa kläder från en loppis sida på Facebook. Vart även en beställning av barnvagnen vi ville ha :) plus massa annat smått å gott från den sidan, bl.a. två st sett med sängkläder till spjälsängen, ett sett till vagnen, 4pack med nappar, myggnät till vagnen, och sånna ringar man sätter på vagnen som man kan hänga leksaker i som bebis kan titta på :) Lägger in en bild på bodyn från newbie oxå :)
#44: Hämtade ut en precis likadan jag med för någon vecka sedan. Passade på att utnyttja det andra presentkortet med 25% och köpte deras Newbie Åkpåse också. 🙂
Hehe okej :) Tycker den e jätte söt, men va svårt att välja hehe :P finns mycket fint man vill ha!
#44 Åh vad kul att få gratis plagg och den var ju jätte söt. Själv har man inte lyckats få något sådant.
Ja, jag valde mellan den och en med stjärnor. Men denna va så fin med de små detaljerna :)
Vi har också köpt en massa kläder men sparat utrymme för att kunna köpa mer om vi hittar men slippa stå utan plagg i rätt storlek! Bra tips tycker jag och fina plagg du hittat.
#51 jag har ju inte alla plagg utan köpt lite av tycke i blandade storlekar. Fattas något kan man köpa sen tänkte jag. Har ju fått ärva en massa också.
Idag blev det lite kläder! Två pyamaser, en body, ett par byxor. Och mamma var med och köpte body, byxor, strumpor, mössa till våran lilla filur.
Har även fått hem babygym, skötbord, byrå till barnrummet och lite andra småsaker idag :)
/Christine
Vi har nu köpt en sangenic blöjhink. Kosta egentligen 249kr men iom presentkort och rabattkupong betala vi bara 99kr för den. 👍
#54: Det var inte lite det! Antal kläder alltså. Nu har ni så ni klarar er ett tag ;)
Riktigt bra pris!
#54 Ååh vad underbart det är att handla så pass billigt!! Det är så kul då :D Fina kläder!
Idag blev det nyttighetsgrejer, skötbädd, nässug och nagelvårdskit!
/Christine
#59 Ja nagelvårdskitet lär säkert komma till nytta, de där små små naglarna växer som ogräs och är nästan omöjliga att klippa :P
Vår lilla tös har dessutom en förmåga att riva sig i ansiktet om de inte är riktigt ordentligt nerklippta.
#60 - Ja, jag kan tänka mig det. Tyckte det var bra att det var en liten fil med också så man kan runda av ev vassa kanter.
/Christine
Man ska inte heller klippa naglar i början, utan bara fila försiktigt rätt över nageln, alternativt försiktigt riva bort :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#58: Älskar Elodie Details!
Häromdagen var vi på Ikea och handlade lite, bland annat madrass, täcke , kudde och sängkläder till spjälsängen. Tyvärr visade det sig att Ikeas täcke var för stort för sängkläderna som vi redan köpt från Jysk, så idag har jag köpt ett mindre täcke också. Ikeas babytäcke var tydligen från ett års ålder.
Vi har redan bäddat i sängen för till helgen kommer den en liten ettåring och inviger sängen. Då måste vi sänka botten och ta bort spjälskyddet, men såhär ser sängen ut just nu.
#64 det är skillnad på sängkläder/täcke för spjälsäng och för vagga/vagn. :) Täcket på ikea är från 1 år pga säkerhet. Ifa barnet drar täcket över sig så den inte från luft så har ikea rekomenderat det från 1års ålder.
Ja, men på Jysk har de bara baby- och sedan junior-storlekar, och junior är till en vanlig barnsäng, inte spjälsäng. Men när man kollar på täcket och sängkläderna från Jysk har de en mer rimlig storlek till spjälsängen. Ikeas täcke förstår jag att det är från ett års ålder, för det var väldigt stort och fluffigt till spjälsängen. När jag bäddade i täcken fick jag vika in kanterna och botten ganska mycket, som man gör i sin egen säng eller mer. Till en liten bebis tänker jag mig att man vill ha ett täcke som är precis lagom stort för bebisen, inte sådär stort i sängen. Fast i början kanske det blir att bara använda en filt, det är ju ett sommarbarn i väntar.
jag har laddat upp med bomullsfiltar (snuttefiltar), hålstickad filt, stickad filt, fleece filt plus att vi har ett spjälsängstäcke och ett vagn/vagga täcke :)
Tror jag har en filt för varje temperatur som vårt avlånga land kan få för sig att att ge oss.
Det enda vi saknar är någon riktigt tunn bomullsfilt. Nu har vi olika tjocklekar och värmegrader av stickade filtar och fleecefiltar, plus en stoppad filt som man kan ha på golvet, och en stor vuxenfilt till stolen/fåtöljen i barnrummet.
Åk till en barnaffär och kolla på vanliga bomulls snuttefiltar. När det är så små funkar det som filt :)
Det ska jag göra :)
Kunde inte låta bli att vara lite töntig och klicka hem matchande amningstopp och body ;)
/Christine
Var in på Babyproffsen för att kika vagnar (och blev väldigt besviken, fanns i princip bara Emmaljunga och Brio), men kom åtminstone därifrån med en mössa och 4 dregglisar.
Kan tipsa om kronans duo vagn, babyproffsen ska vara återförsäljare till kronan :)

Har köpt en bärsele

Jag har försökt handla, utan framgång! Ville ha tag på ett par vita strumpor åt lillen från Tradera. Kategorin sockar o strumpor hade ca 1500 objekt, sökte man på vita fanns där två!!!! par strumpor:P
Varför måste precis allt till barn vara så otroligt mönstrat o färgglatt. Tom jag som älskar färg tycker det blir lite mycket när strumpor, body o byxor har olika färgglada hysteriska mönster.
PS: Jag vet att det finns vita strumpor att köpa i affär men jag köper helst begagnat pga miljön o ekonomin.
Brukar inte vilja köpa nallar på loppis men när jag hittade denna kunde jag bara inte motstå! Den är ju bara för söt 😃 Att det dessutom var Teddykompaniet gjorde saken ännu bättre, älskar deras nallar.
Idag var vi och kikade på vagn. Vi har varit väldigt sugna på just denna varianten, men den har varit på tok för dyr att köpa ny. Så ibland ska man ha tur att det kommer ut någon begagnad. 😃
Vi skulle bara börja kika på barnvagnar idag. Men det slutade med att vi beställde en Kronan Duo. Valet stod i slutändan mellan Kronan Duo och Brio Happy men det fick bli en Kronan eftersom den bland annat kändes nättare och handtaget var mycket bekvämare vilket gjorde att den var skönare att köra.
Sen blev det en tur till IKEA för att köpa madrasskydd till spjälsängen.
Värdinna på Fantasy
#80 Är mer än nöjd med min kronan duo. Har kört runt den i snart tre månader och har inte sett någon annan vagn jag vill byta den mot :)
#81 Ja det är helt klart en vagn vi kommer tycka om. Enda som känns lite på den negativa sidan är att den verkar lite låg jämfört med andra vagnar (Brio som exempel) så det kanske kan bli lite jobbigt att böja mer på ryggen när barnet ska i/ur och så. Men det är ju något vi får se längre fram hur det blir med det.
Värdinna på Fantasy
jag tänkte också de i början men tycker inte alls det är jobbigt och upplever inte den som låg heller.
#82 Tyvärr är den det och utav den anledningen valde vi bort den. Blev så besviken när jag såg hur låg den var! Hade redan ställt in mig på att vi skulle ha en sån.
Jag har också kronan. Har dock inte provkört den med barn i då barnet inte kommit ännu. Men än så länge är jag super nöjd.

Har köpt lite bodisar i stl 62 för han har redan växt ur stl 56
Idag är det rena rama julafton här hemma. Först var vi och hämtade vagnen på Storken i Sannegården (Göteborg). Hur trevlig och hjälpsam personal som helst! Hade det inte varit för att deras butik ligger på andra sidan stan och att vi inte vill köpa så mycket nytt och onödiga saker hade jag gladeligen köpt varenda bebis-/barnpinal hos dem.
I alla fall, vår nya gröna Kronan Duo (2013 års modell utan tillbehörspaketet). Köpte till ett svart regnskydd från Elodie Details också.
Värdinna på Fantasy
Och sen hämtade jag ett paket på posten från Minimundus: vikblöjor, blöjpåsar (två storlekar), ullkur, ulltvätt, amningsinlägg och en bitleksak.
Värdinna på Fantasy
Det blev en tur till Gekås idag. Hade egentligen bara sikte på lite kläder till mig själv och fick tag på bra linnen att amma i sedan. Även bekväma amningsBH för 99 kr styck, rekommenderas om ni har vägarna förbi Ullared! De hade en annan sort som var lite "finare" för 79 kr. Men tänkte att de "osnygga" men bekväma duger gott och väl i början så kan jag komplettera senare.
Hade egentligen inte tänkt köpa bebisgrejer alls, men en liten anti-colic flaska från MAM (45 kr) och extra nappar (40 kr) hamnade helt plötsligt i vagnen ändå.
Värdinna på Fantasy
#89 planerar du att flaskmata?
#90 Nej, flaskan är plan b. Vi får se hur det går med amningen först. Den går ju även att använda längre fram i tiden när vi inte helammar längre och fadern ska vara hemma med bebisen etc.
Värdinna på Fantasy
#91 Det är jättebra även i början att vänja bebisen med flaskan vid någon matning då och då. Då kan man pumpa ur mjölk och stoppa i frysen och så vet man att om man som mamma måste iväg en stund, till läkare eller så, så kan pappan mata barnet. Får man en bebis som får kolik eller är vaken mycket på nätterna kan det också vara ovärderligt som mamma att få hoppa över en matning och sova flera timmar i sträck.
#92 Ja precis. Det skadar aldrig att vara lite förberedd. En vet ju aldrig vad det är för barn en kommer få och det är det som är så spännande 🙂
Mina föräldrar åkte iväg på en kortare tu-man-hand semester när min lillasyster var några månader gammal. Hon hade aldrig fått flaska innan och mamma var väldigt orolig för hur det skulle gå. Men mina morföräldrar sa att det inte skulle vara några som helst problem. Tror de ångrade sig en smula i efterhand när hon bara skrek och skrek och vägrade ta flaskan. Jag ska tydligen, inte ens tre år gammal, ha frågat mormor vad de gjorde med min syster 😃 Så ja vi får väl se, man hör ju så mycket med att flaska stör amningen och andra gånger gör det de inte. Går ju aldrig att säga i förväg, men jag tror att min lillasyster inte hade vägrat flaska lika starkt om hon fått en sån som vi nu köpt. Jisses vilken skillnad det är gentemot de hårda dinappar vi hade på våra flaskor när vi var små!
Värdinna på Fantasy
Köpte en i mitt tycke väldigt dyr leksak (30€) för ett tag sen. Kan dovk konstatera att "Kapten" var såå värd pengarna, Eddi älskar den! Kan verkligen rekomendera, finns mycket att se o ta på o sen passligt med pling o prassel för att det ska vara kul för honom o inte allt för irriterande för mamma o pappa ;)
bild lånad från BR-leksaker
#93 Man kan störa amningen med flaska om man börjar för tidigt, innan amningen är igång, men så fort amningen är igång ordentligt kan man prova med flaska ibland. Och det är nog så att börjar man med flaskan för sent är det nog svårt att få barnet att acceptera den. Det man kan göra då är att droppa lite mjölk i barnets mun samtidigt som man sätter dit flaskan för att locka barnet lite.
Vår son föddes för tidigt och behövde stödmatas, för att han inte orkade amma så länge, och då fick vi mata honom med kopp, för att inte vänja honom med flaska. Men sen när vi kom hem och han helammade kunde vi börja prova med flaska ibland.
De säger ju att napp också stör amningen men när vi kom till vår son på neonatal (han åkte före i ambulans) hade de redan gett honom en napp. Men trots att han hade fått napp och trots att han hade CPAP så att slangarna var i vägen i ansiktet så kom amningen igång dagen efter förlossningen.
#95 Det finns en massa olika Lamaze-leksaker att beställa ifrån aliexpress.com med fri frakt till Sverige. De större Lamaze-leksakerna där kostar omkring 7 dollar, alltså ca. 45 kronor.
#97 Har du beställt där ifrån?
Hitta en skip hop leksak jag tänkt köpa, hittar den billigast i sverige för 279kr och enligt sidan du länka kostar den nästan 60kr bara?
Hur går det ihop? är det verkligen orginal eller är det kopior?
#99 Jag har inte själv beställt men på min mans jobb är det många som är "beroende" av att handla där och köper en massa saker. Nyligen var det en som köpte en Canon-kamera riktigt billigt. Han misstänkte att det var en kopia eftersom den var löjligt billig men testade att köpa den ändå. När den kom fram hade den med en kod för att registrera sig på Canons hemsida, och den fungerade. Så nog var den äkta i alla fall.
Jag tänkte beställa därifrån inför jul. Men man får beställa i tid för leveranstiden kan ibland vara uppåt 45 dagar.
Ska aldrig mer gå in på kappahl för att kolla på barnkläder. Newbie avdelningen kunde gjort mig mer pank än pank. Kom till kassan med fyra bodies, två byxor och en super gullig kofta och pengarna räckte inte, fick föra över pengar från sparkontot. Så jäkla pinsamt. Men så fina kläder!!!
#101 - Älskar newbie! Har nästan bara det till Nova ;) Och du ska inte tycka det är pinsamt att pengarna inte räcker. Jag jobbar i butik och det händer varje dag att kunder råkar ut för det ;)
/Christine
Lite kläder inhandlat idag med rabatt, gratis och ett presentkort :D blev billigt för min del idag iaf ;)
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
Christine vill du sälja kläderna sen är jag spekulant ;-) Det hönder säkert men det var mer pinsamt att jag inte ens tänkte på vad det kostade. Jag bara tog kläder och gick till kassan sen. #103 den där sparkdräkten tittade jag på och jag hade den i högen men lade tillbaka den, ångrar mig bittert.
Igår kom mina sista inköpta bodys med texterna "lillebror" och "lillasyster". Så nu väntar vi bara till december för att veta vilken som ska användas :)
#103 - Den bodyn har Nova också ;) Och den som är vit med en blå hund på i samma stil ;)
#104 - Bra att veta ;) Just nu så sparar vi alla kläder hon växer ur i väntan på ett ev syskon =)
/Christine
#100 kollade upp sidan och de verkade som att man ska vara lite försiktig. vissa säljare var tydligen bara bluff och köparen fick aldrig sina varor. Men toppen om man kan fynda där och man faktiskt får varan. Tror inte jag vågar dock :(
#107 verkar lite som ebay tyckte jag, där har jag även blivit snuvad på nån sak. Som tur är inget dyrt :)
#107 Om man vågar kan man ju testa att beställa någonting som inte kostar så mycket, så att man inte förlorar för mycket pengar. Men det är lite som ebay, det är olika säljare eller olika butiker. De flesta är säkert seriösa men sen kanske det är någon som inte är det. Det kan ju också vara så att varan skickas men inte kommer fram, man vet ju inte hur säker postgången är.
Vad mycket fint ni hittar! Jag längtar tills jag är så långt gången att jag också vågar börja köpa lite.
Nu väcker jag liv i denna tråd igen. Vi kunde inte hålla oss utan har inhandlat första kläderna, redan i vecka tolv, så nu får vi verkligen hoppas att detta går vägen :)
Fick en kupong på en gratis body från Kappahl, och en kupong med 25% på så det blev en body då såklart och ett par byxor till. Allt som allt 112 kronor, så jag klagar inte. Köpte i 56 för alla i min släkt får stora barn, visar det sig att knodden är liten så får de ligga i garderoben lite längre bara. Kommer nog köpa ett par plagg i 50 kanske, eller så struntar jag i det helt. Har inte riktigt bestämt mig.
Är det förresten någonstans jag kommer bli ruinerad så är det på Kappahls Newbieavdelning för hjälp vad många fina saker.
Vi åkte egentligen till IKEA för att bara titta på garderober och kök till nya huset. Men fick med oss ett sött bäddset till spjälsängen också. Längsta IKEA-besöket någonsin (tre timmar) för att handla lite textil för 99 kr. 😉
Värdinna på Fantasy
#112 Jag har bomullsfilten i samma serie…eller rättare sagt både bebisen och jag älskar dem så vi köpte tre stycken.
#111 Mitt tips är att inte köpa mindre storlek än vad du redan gjort, mina båda barn har bara kunnat ha stl56 i en vecka eller så efter förlossningen… särskilt med tanke på att du skriver att din släkt brukar få stora barn :-)
Min tös hon är född nio dagar efter bf hon blir 6 veckor på tisdag hon har fortfarande storlek 50 och alla i släkten får stora barn men tydligen inte vi.
Vi fick skynda oss att köpa fler kläder i storlek 50 när vi kom hem med Billy, men han var för tidigt född. För det första drunknade han i storlek 56, för det andra föddes han i juli och det var jättevarmt och vi behövde kortärmade bodys i storlek 50.
Eddi kunde ha strl 50 2-3 veckor. Strl 56 gick ännu vid två månader.. 50 cm o 3,3 kg när han föddes, gick 12 dar över tiden. Nu är han3,5 mån o drar strl 62 o minre 68.
Fått stora barn i min släkt också, men några små finns på sambons sida. Men vår tös kom på BF men kunde ha 44. Vi lät henne drunkna i 50 ett bra tag istället. Har precis börjat plocka bort några 56 ur gardeboen och börjat använda lite 62. Hon är 5 månader på söndag :P
Så jag skulle fokusera på 56, köpa nått plagg i 50 att ha med till bb som barnet kan åka hem i. Sen OM barnet drunknar i 50 som min dotter är det alltid kul att åka och shoppa lite nytt till sin ögonsten :)
Senaste inköpet hos oss är denna. Guldvärd!
Förra söndagen var vi på en annorlunda loppis. Tittut barnmarknad i Torslanda (Göteborg) hålls två helger varje år och privatpersoner lämnar in kläder/saker de vill sälja. Alla grejer märks med ett nummer och ett pris. Sedan sorteras alla kläder efter storlek och det är bara att gå och plocka på sig det en vill ha och betala i en och samma kassa när en känner sig klar. Lapparna på sakerna tas bort så att de sedan vet vilken person som ska ha pengar för sålda saker. Lördag är allt till inlämnat pris och på söndagen så är det halva priset på så gott som allt.
Så tack vare att min lillasyster fick nys om denna marknad från en arbetskollega så lyckades vi hitta lite fina kläder i större storlekar, en skötväska och babysitter - för totalt 145 kr! Vi kommer helt klart att åka dit igen till våren när nästa marknad är. Fanns mängder med fina kläder i fantastiskt skick ända upp till storlek 168. Plus leksaker, mammakläder och annat smått och gott. Rekommenderas!
Värdinna på Fantasy

Jag var på barnloppis förra veckan, låter ungefär som det #121 var på. Massor av fina kläder till inga pengar alls nästan. Köpte 2 kassar kläder i olika storlekar och en sittvagn för totalt 300 kronor.
Kommer definitivt att gå på detta varje gång det anordnas 👍
mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar
Mössa och strumpor från Kappahls Newbie, helt underbara kläder har de. Gillar att det är så mycket naturfärger. Mössan matchar en body vi köpte för några veckor sedan :)
Bodyn är från Lindex. Varför ska det vara så svårt att hitta fina omlottbodys? Enda jag hittar är vita eller grå utan tryck känns det som, förutom denna här då.
#123 Den där mössan köpte jag också häromdan. Jättesöt!
#124 Instämmer helt ;)
I går köpte vi skötbordet vi spanat på!
Fast begagnat för bara 300:-
Väcker liv i denna tråd igen, tyckte alltid att det var så kul att se vad ni hittat för skoj men det har ju vart ganska tyst här länge nu.
Det här är vad jag fick med mig hem i fredags, löningsdag och köpcenter är farligt. Skulle bara ha en overall egentligen..
Overall, sockar och mössa från Newbie, och vantarna är också från Kappahl.
Velourdräkt och polokrage från H&M, raggsockar från Ica Maxi :)
#129 man ska passa på :D