ont/kramp runt naveln
Hej. Mitt på magen, bredvid o runt naveln, har jag haft som kramp 2, 3 ggr. Inte tätt på varandra utan någon v mellan. Fick idag igen fast nu krampade de liksom till o gjorde ont som tusan 3 ggr med någon minuts/minuters mellanrum. Är i v 35. Kan det vara ligamenten? Är väldigt ytligt och inte hela livmodern utan bara kanske 5, 10cm bredvid naveln. Strålar lite ner till slidan. Någon som haft liknande?
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Då är det nog bebis som trycker på något spännande. Har känt de där också. Men jag är bara i vecka 29 än jag så. Ligamenten sitter inte där, så vitt jag förstått.
Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!
Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Började i samma veva som du är nu, plus minus nån v. Sant… men trodde ligament går i hela magen. Vid alla muskler. Typ :P Obehagligt är det iaf! Tur det går över efter en stund. Fast idag va de otäck, hade de varit hela magen hade jag trott på värkar typ
Då har jag lärt mig nåt nytt :) Hm vad kan det då vara? Tror faktiskt inte bebisen kommer åt något… Vad skulle det vara då den kommer åt…?
Ligament finns vid alla muskler så det äe inte bara livmoderns hängslen som är ligament. :)
#5 har också förstått det så :) läste i en annan sajt som jag ej e medlem i om en tjej som hade samma. De kom fram till ligamenten som spökade.
Finns ligament i tex knäna som går sönder/töjs ut , det är en vanlig sport skada. :)

Jag har också fått ont runt naveln. Eller på vänster sida lite upp. Det sticker liksom till, så inte kramp direkt, utan mer ilningar.
golf.ifokus.se
#10 har också på vänster sida om naveln. Kanske något på g? Jag frågade läkaren i måndags när jag var där ang min foglossning och hon var jättetrevlig. Hon sa att bukväggsmuskelaturens olika grupper kan reagera på tusen olika sätt :P Alltså "bara" musklerna som spökar :)

Skönt att det bara är musklerna ju :)
golf.ifokus.se