Gravid iFokus

Gravid

Etiketttredje-trimestern
Läst 2605 ggr
Praefatio
0

Plötsliga energidippar

Jag får sedan ett par veckor tillbaka såna där riktiga, riktiga energidippar både fysiskt och mentalt då det nästan känns som att jag ska falla ihop av plötslig orkeslöshet. Är ju förstås ganska konstant trött, men under de här små "episoderna" är det så att jag blir tvungen att luta mig mot något eller sätta mig ner för att inte benen bara ska vika sig. Huvudet blir bara helt tomt. Det kan vara i allt ifrån 20-30 sekunder till någon kvart. Om jag ätit och druckit eller ej spelar ingen roll, men det känns nästan som akut blodsockerfall som kommer som en blixt från klar himmel.

Någonting som känns igen hos er andra? Vad kan det bero på? Har lite lågt i järn och äter tabletter men det är absolut ingen paniksiffra.

soundtrack
0

Jepp! Haft så till och från under hela grav. Inte en aning om vad det beror på dock.

ForestSpirit
0

Kanske är helt ute och cyklar, men lågt blodtryck då? Bm sa att jag hade det sist och jag kan känna igen det där litegrann.

soundtrack
0

#2 inte i mitt fall. Jag har fått blodtrycksfall också, men den här trötthetskänslan är helt annorlunda.

Praefatio
0

#2 Jag har konstant lågt blodtryck, dvs. även utan att vara gravid, och får blodtrycksfall då och då. Precis som soundtrack säger så är det här en annan känsla. Jätteskumt. Tänk att det finns så många sätt att känns sig helt orkeslös/trött/slut på…

ForestSpirit
0

#3 #4, Okej, ja då vet jag inte, har tänkt på det själv då och då! Hormon rush?

Theres
0

Jag får inte sånna dippar, men förut när jag kollade film så blev jag så trött så jag var tvungen att pausa den och sova några timmar. Har sovit typ hela dagen. Ska se om jag orkar ut med hunden nu i regnet, sen kommer jag nog sova igen :-o När jag är vaken längtar jag tills kvällen så jag får sova, och när jag sover längtar jag tills jag kan stiga upp bara för det gör så ont att ligga ner. Kanske borde vända på dygnet, för jag verkar inte ha ont när jag sover dagtid.

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

Jag tror det är hormoner av nått slag. Får sådana dippar nuförtiden. Typ akut trötthet. Jag kan inte hålla ögonen öppna utan de går bokstavligt talat i kors.

JeFo
1

Instämmer med föregående talare… El skribent 😛

[WickedAlly]
0

Instämmer också. Fruktansvärt obehagligt. 
De kommer dessutom oftast när jag koncentrerar mig, som när jag kör bil (!! Bara att köra in till kanten då.) eller läser.

Praefatio
0

Ja, de verkar ju pricka in när man minst behöver dem. Fick klamra mig fast i en hylla inne på mataffären i lördags… "Äh, hej, näe, det är inte dags än, jag behöver bara vila en stund…"

soundtrack
0

Jag höll på att somna mitt under frukosten förut, haha.

ForestSpirit
0

Jag somnade på en bänk utanför matbutiken när karln var in och handlade. 😴

Praefatio
0

Hahaha, ni är för härliga 😂 Jag tog en tupplur förut. Eller det skulle bli en tupplur. Vaknade efter 2,5 timmar med dregel överallt. Skönt, ändå! Fast det var ingen sån där energidipp, det var mer min kropp som tycker att allt är besvärligt just nu.

[Thiah]
1

Dreggel är bara extra lotion :) lite som när kleopatra badade i mjölk för att få fin hud ;)

Praefatio
1

Ahaaa, äre det det är! Därför jag blivit så fin i hyn under graviditeten då? 😂

[Thiah]
1

Ja absolut, det tror jag stenhårt på! :)