gravid eller inbillning?????
hej det e så här att jag har börjat oroa mig lite grann, det e så här att jag har börjat känna mig konstig i hela kroppen, jag e hela tiden varm, och mina bröstvårter har blivit styva nästam hela tiden o vårtgårdarna har blivit mörkare i färgen och mår illa gör jag hela dagarna fastär att jag äter och dricker som jag ska, men kan det vara så att jag e gravid??
har även haft oskyddat sex ofta med min pojkvän, men äter p-piller men har glömt 1-2 tabletter i veckan ibland fler, (är väldigt glömsk)
när ska jag göra ett grav.test eller gå till ungdomsmottagningen?
ha en bra natt/dag kramar/ oroliga sandra
glömde skriva til, har även ont i min mage o har svårt att ligga på magen, gör ja det så mår ja mer illa,
mvh// sandra
Jag tycker du ska ringa till mödravårdscentralen och fråga. När hade du mens senast? Annars kan du gå till apoteket och köpa ett gravtest….Vänligen/ Pia

Är omöjligt att säga genom dina symtom huruvida du är gravid elelrinte… men risken låter ju stor. Köp gravtest på apoteket och kolla…
Kanske borde du testa ett annat p-skydd om du ofta glömmer pillrena…? :-) Annars händer olyckan förr eller senare… om du nu inte vill bli gravid vill säga… :) Prata med gyn om andra alternativ, finns ju p-plåster, p-stav och p-spruta tex som man tar mer sällan och inte behöver komma ihåg…
tack så mycket för era svar, ska ringa till min ungdomsmottagning o prata med dom,
vill bli gravid men sen om ja e mogen till det, det e en annan f¨åga, älskar barn o byta blöjor allt om hör till, :)
jag skriver sen när jag har fått reda på om det blev ett + på stickan eller ej:)
mvh/ sandra

Prata med din kille ordentligt innan du börjar fundera på att slarva med p-pillrerna med flit bara… hehehe… Annars sätter du dig på pottan rejält.
Om jag vore du skulle jag ta det lugnt några år till tills du vet vart du ska i livet och tills du har en vettig och stadig inkomst. För jag antar att du är förr -86. Du borde då alltså vara 19, har jag fel? Sätt ett mål, tex att jag ska vänta tills jag fyller 21/25/28 eller liknande, eller jag ska vänta tills jag hunnit med det här och det här… Själv satte jag mitt mål att jag kan tänka mig att skaffa barn när jag är klar med universitetsstudierna och har arbetat några år. Jag vill vara så pass nöjd och trygg med mitt arbete att jag vet att jag kan och vill komma tillbaks efter mammaledigheten. Och jag ville bo i villa först. Nu har jag och min sambo kommit till det stadiet att vi firrat villan och jobbet känns bra. Nu börjar jag på allvar vilja ha barn, och känner mig redo på alla plan. Är 28 kan jag tillägga…hehehe…
man behöver inte göra som jag, men en livsplan är alltid bra! Och trygghet för barnet är viktigast! :-D Lycka till och berätta gärna hur din livsplan ser ut!
#5, tach för ditt svar,
ja fyller 21 i år gått ut skolan jag har jobb, har pratart med min pojkvän o han e posetiv til det hela, han vill gärna ha barn om det nu blir ett plus, vilket jag får reda på imorgon bitti, har fått tid till ungdomsmotttagningen,
mvh/ sandra

Spännande! Bara ni känner er bekväma med det och ser till att ni klarar det… :) Berätta hur det går… Spännande spännande spännande!
ville bara berätta att det blev inget PLUS, men det va nog bäst så :) barn får komma i längre fram framtiden,
ha det bra alla kramar
#8 Det finns en "ring" som fungerar precis som p-piller, skillnaden är bara att du inte behöver komma ihåg den varje dag. Bara ett tips.

Jag vill bara tillägga till nr 3 att jag använder p-piller. dom funkar för mig, dom glömmer jag ibland också men det blir bara några timmar. dom byter man ju varje vecka. nakdelarna finns också. det sitter ett fult stort plåster någonstans på kroppen där det fastnar massa ludd från kläderna (jag har dom på rumpan), dom gör jätte ont att dra bort och dom kostar 100kr/månad. Men mitt temperament har blivit mycket bättre så det får vara värt det.