Gravid iFokus

Gravid

Etikettförlossningen
Läst 3073 ggr
Fridaaaa
0

Vändningsförsök

Min sambos lillasyster ska in på vändningsförsök idag. Hon sa att ev kan de råka sätta igång alltsammans vid vändningsförsöket. Hur vanligt är det? Hon är beräknad igentligen till runt 14-16 juli  men haft lite strul under graviditeten på olika sätt.

Spännande är det om det kommer en bebis snart eller om den tänker vänta tills det igentligen är dags :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
0

Jag tror inte det är särskilt vanligt, men att dom bara vill upplysa om att risken finns. Håller tummarna för att det går bra med henne och bebis :)

Fridaaaa
0

#1 Får hoppas 🙂 Hennes första. (ung mamma, 19 år). Får hålla tummar och tår 🙂 Vet redan vad det blir hihi

[TanatosNyx]
0

Jag tror faktiskt aldrig jag har hört att en vändning har startat en förlossning, och vändningar är ändå rätt vanliga. 🙂

[Thiah]
0

Jag har hört att det kan hända att förlossningen startar på grund av att man ger muskel avslappnande och det påverkar även livmodern. Vet inte hur vanligt det är dock. Sen kan de behöva sätta igång förlossningen direkt eftet en vändning för att fostret inte stannar på plats utan vänder tillbaka. Hoppas hursom att det går bra för din syster. :)

Fridaaaa
0

#4 Min sambos syster ;)
Ja han vände sig några gånger så de fick ta nytt ultraljud och försöka vända igen och då lyckades dem :P

De har lyckats vända honom nu men ska ha koll, för han verkade inte må helt bra men de trodde att det var pga den nya "ställningen" som han hamnat i, annars blir det troligtvis förlossning idag. Återstå att se. Hoppas det går bra.

[WickedAlly]
0

När jag skulle in för vändningsförsök berättade läkaren att han under sina 30 år i yrket varit med om att två vändningsförsök lett till förlossning där och då. Och båda pga att moderkakan lossnat, så jag tror inte att det är så vanligt. 

Uppdatera gärna om det blev förlossning eller inte, man blir ju nyfiken :)

Fridaaaa
0

De är fortfarande inne, hon fick ont och så, så de ska kolla lite mer och så. Bättre att vara kvar lite för länge än för lite 🙂

[WickedAlly]
0

Absolut, hoppas att de inte skickar hem henne förrän de är helt säkra på att allt verkligen är bra. Tycker ibland att de kan vara lite väl snabba.

Fridaaaa
0

#8 Hoppas på det. Hon har dessutom haft strulig graviditet med så.

Fridaaaa
0

Hon har fått komma hem nu. Bara att vänta och se nu om hon går full tid eller ej.