Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1797 ggr
nikita388
0

gravid? tacksam för svar!

hej, hade oskyddat sex den 20 maj var då så kåt att jag inte behövde något förspel. var på apoteket å skulle köpa grav test blev skit ireterad när jag inte förstod skillnaden på dom olika testen , fick gå ut å lugna ner mig. har tagit flera grav tester som visat negativt , har slarvat lite med mini piller. har styva bröstvårtor och är lite öm.

kan det va så att jag tagit gravtesten för tidig? är jag gravid ändån?

Sjöstjärna
4

Hur kåt du var har ingen betydelse för om du blir gravid eller inte, däremot är det intressant var i cykeln du var när du hade sex, när du borde få mens nästa gång samt när du tog grav-testerna?

/Sjöis

"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"

nikita388
0

får ingen mens efter som jag går på mini piller ( cerazet )

nikita388
0

tog ett grav test imorse

Sjöstjärna
1

Okej, det är olika om man får mens eller inte på minipiller. Ja då är där inte så mycket att gå på, men förmodligen är du inte gravid eftersom testet var negativt. Känner du dig orolig ändå så ta kontakt med ungdomsmottagningen och lämna urinprov.

/Sjöis

nikita388
0

ok, men varför har jag då styva och öma bröst?

Sjöstjärna
0

Kanske för att minipiller innehåller gestagan och om du slarvar med dem för kroppen mer östrogen i förhållande till progesteron vilket kan ge ömma bröst. Du är kanske lite östrogendominant i dig själv och minipillerna håller det i schack så du inte märker det i vanliga fall.

/Sjöis

nikita388
0

ok, har aldrig haft det för fast jag missat

Sjöstjärna
0

Då kanske det är läge att gå och lämna urinprov i alla fall.

/Sjöis

ChristineL
0

Det är antagligen för tidigt för att testa sig, vänta tills det gått en månad och testa då.

Det är ingen större skillnad på olika test. Huvudsaken är du läser instruktionerna som följer med och följer dessa noga!

nikita388
0

ok, tack

RoxannaS
0

Och är min osäker finns det clearblues digitala som du får ett tydligt svar av. Gravid eller inte gravid.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Praefatio
0

Ömma bröst är egentligen inte ett speciellt typiskt tecken på graviditet, många som kommer in här på forumet verkar tro det. Det kan absolut vara ett av många symptom men ömma bröst kan bero på allt möjligt: hormonförändringar (slarv med/byte av preventivmedel, säsongsväxlingar, förälskelse…), infektion i kroppen, tillväxtperiod…

[Thiah]
0

#12 häller med. Hade ömma bröst cirka 3 dagar under hela min graviditet

Praefatio
0

#13 Ja, mina bröst ömmade lite någon gång runt vecka 12-13, eftersom de på två-tre dagar blev två storlekar större. I övrigt har jag inte haft några som helst problem med ömmande bröst. Vet att det inte är ovanligt, men jag tycker som sagt ofta att folk kommer in här och säger "Jag har ömma bröst(/-vårtor) och ont i magen, är jag gravid?" när ingetdera är typiska tecken på graviditet 🙂 Utan precis lika gärna kan bero på andra saker. PMS, förändringar i kosten eller vad som helst.