Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 1530 ggr
Angelica90
0

kan jag vara gravid?

Jag slutade med mina p-pillel i mars för vi skulle försöka bli gravida, jag fick min första riktiga mens i slutet av april. Men nu i maj har jag inte fått någon, skulle haft den för en vecka sedan.( lördag) Men jag har gjort ett graviditetstest nu i torsdagskväll och det var negativt. jag har i ca 1,5 vecka haft lite värk i magen och varit lite lätt irriterad. Men har förut slutat med pillerna förut och då tog det 4 månader innan mensen kom men nu kom den ju som den skulle där av min undran. Eller kan den bara hoppa över ändå?

[Konstig]
1

Det finns bara ett sätt att testa - med graviditetstest

[Konstig]
0

mensen kan vara sen ibland de är naturligt

Fridaaaa
1

Mensen kan vara oregelbundet efter man slutat med P-piller, och i regel tar det ett tag efter man slutat innan man kan bli gravid (finns såklart undantagsfall), testa igen om 1-2 veckor, hade jag gjort :)

#1 Står i #0 att hon testat en gång ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Konstig]
1

Ja jag vet ;) men på graviditetstesten rekommenderar dem att göra om testet om några dagar om mensen fortfarande inte kommit och man känner sig osäker för vissa så är graviditetshormonet det som slår ut på gravtestet inte tillräckligt starkt i början. Man kan få försenad mens av alla möjliga anledningar..

Fridaaaa
1

#4 Menar du mig? (bra att skriva vem man syftar till i trådar).
Var därför jag skrev att hon skulle vänta 1-2 veckor nu efter testat, större chans att det visar något om hon är gravid.
Och skrev det ang mensen med i #3 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Konstig]
3

Det är bara du och jag som skrivit i denna tråd ännu så vem annars frida (me tanke på att det var ett nytt inlägg efter ditt) :)

På graviditetstestet står de 2-3 dagar men ja tycker också man ska vänta minst 1-2 veckor för den kan komma ganska snabbt

Angelica90
0

Okej jag ska ta och göra det.

ChristineL
0

Det kan ta upp till ett år efter piller-stopp innan kroppen blir normal igen, så inte alls konstigt att du varken fått mens eller är gravid,