Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 12625 ggr
Dexterr
0

Gravid trots mens?

Hur vanligt är det att man är gravid trots att man får mens som vanligt?

Tanjis
0

Ingen aning men jag hade så, fick dock nissfall tyvärr men det dom sa var att man kan ha mens utan att det är någon fara och att det inte fanns något samband med att jag hade mens

Kalli
0

Man kan inte ha mens och vara gravid, men man kan ha menslika blödningar under den period man skulle haft mens. Hur vanligt det är och hur lika mens de verkar kan jag inte svara på. Däremot tror jag att det är relativt vanligt med mindre blödningar.

ChristineL
0

Som #2 säger är det inte mens utan blödningar och jag tror också det är rätt vanligt.

Tanjis
0

Inget farligt iaf

mollyt
0

Jag vet ej, men en av mina vänner blev det. Hon gjorde sitt första test ovh fick veta att hon var gravid i v 29 ….

soundtrack
1

#5 Jag blir lika fascinerad varje gång jag hör sånna historier, att kroppen i vissa fall kan dölja något så väl så länge! Jag menar, jag är själv i v29 o det har ett bra tag nu inte gått att missa att jag är gravid. Och även om man inte har någon mage som syns så förstår jag inte hur man kan missa/inte känna det eviga stökandet och bökandet i magen. Som sagt - fascinerande :)

mollyt
0

#6 jag förstår dig till fullo, jag har själv varit lika förvånad. Men tja, jag hade ju träffat henne regelbundet under hennes graviditet och hon var som vanligt. Använde samma kläder och gick knappt upp i vikt. Hon hade väl haft lite "ont i magen" ibland men trodde mest att det var mensvärk och hon kände sig lite nere då en person som sått henne nära hade dött. Så det var en chock för henne när hon skulle göra sitt försa graviditetstest "bara för att" och såg att det var positivt - fick en tid hos barnmorska dagen efter och fick då via UL veta att hon var i vecka 29. Då var de mitt uppe i att renovera sin nyköpta lägenhet, haha! Så gästrummet fick bli barnrum 😊

Dexterr
0

Jag satt o fundera på de om jag kunde va gravid eller om jag inbillar mig. Hade knappt någon mensvärk sist jag hade mens och jag brukar alltid ha så ont att jag måste ligga ner mycket. Men efter att mensen va slut så har jag mått illa på kvällarna, så illa att jag knappt kunna sova och även huvudvärk på det. När jag väl somnat så vaknar jag på natten o är helt kallsvettig och mår jätte illa. Närjag vaknar på morgonen så är allt som vanligt igen. Det jag även märkt är att kaffet inte smakar något alls. Sist gjorde jag så starkt kaffe att sambon undra va ja höll på med, men jag tyckte fortfarande att de inte smaka nånting! Mitt humör är precis som dagarna innan mensen. När jag mår illa på kvällarna så får jag inte i mig något för de känns som att de vill upp igen, kan inte ens dricka vatten!

Hannashusdjur
0

Har du testat dig?

Dexterr
0

#9 Nej.

ChristineL
0

Dags att göra ett test då låter det som.

JossanH
1

Ett par som jag känner åt P-piller och hade blödning varje månad. Fick veta att de skulle ha barn i 7 månaden, pga att de utredde hennes rygg som hon hade stora problem med. Samma där, hade nyligen köpt världens minsta lägenhet och var då tvugna att flytta.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Dexterr
1

Har beställt hem tester nu. Kan inte gå till apotek/affär o köpa då alla känner alla i denna lilla stad. Min mage blev platt efter mensen men bara någon dag senare så svullna den upp igen. På morgonen är den relativt platt men på kvällen så svullnar den. Inte så mycket men tillräckligt för att synas genom tröjan.

skotty
5

Jag föddes i maj -92, efter drygt ett halvår fick min mamma "mens" igen. På min 1årsdag föddes mina systrar, enäggstvillingar. Dom föddes dock 2 månader för tidigt, men ändå. I vecka 29 fick hon veta att hon var gravid och i vecka 30 fick hon veta att det var tvillingar. I vecka 33 föddes dom. Vilken chock det måste varit, gå från 2 barnsföräldrar till 4 barnsföräldrar inom loppet av knappt 4 veckor. Mamma hade det kämpigt. En 3åring, en 1åring och två bebisar. Pappa var allt annat än ett stöd för henne så ja, mamma är bäst!

Praefatio
1

#14 Måste vara worst case scenario. Kan liksom inte se hur det kan bli mer kaotiskt än så 😛 Vilken supermamma!

Hannashusdjur
0

Har du gjort ett test än?

Dexterr
0

#16 Ja de har jag.

Hannashusdjur
0

vad visade det?:)

Dexterr
0

#18 Inget jag berättar här.

Hannashusdjur
1

Öh okej! Antar att det blev negativt då. Men lycka till, snart får du ditt plus:)

Tina-A
1

#14: Fy sjutton! Min mamma var också med om något i samma stil. Hon var gravid och så trillar hon olyckligt i en trappa så förlossningen satte igång alldeles för tidigt och hon var inte alls redo egentligen. Hej och hå, barnet föddes men så trycker det på igen och barnmorskorna säger åt henne att krysta då det verkar som att det kommer komma ett barn till! Ett till?! "Jag är ju redan klar!" sa min mamma men det blev visst tvillingar. Så mamma blev överraskad med ett extra barn under förlossningen långt före hon egentligen var redo. Det är inte lätt när man visst är gravid med fler barn än vad man trodde :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]