Sammandragningar eller...?
Har de senaste två veckorna fått någon minut långa sekvenser av nästan mensvärkslik smärta i livmodern. De kommer kanske två gånger om dagen. Är inte orolig, instinkten säger att det inte är farligt, men undrar vad det beror på. Är det sammandragningar? De ska väl bara trycka, inte göra ont? Förvärkar och SD är väl samma sak? Är i v 23.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det låter som sammandragningar ja, det brukar kännas som mensvärk, molande, spänningar, medans värkarna känns som mer som smärtsam, ihållande mensvärk i livmodern, ryggen och höfterna. Om jag nu ska förklara min upplevelse ;) Jag hade väldigt mycket sammandragningar sista tiden jag jobbade, som släppte när jag fick gå hemma, så ett tips kan vara att försöka trappa ner på tempot lite. Är det bara två gånger om dagen skulle jag inte heller oroa mig men berätta för barnmorskan.
/Christine
Tycker också det låter som SD. Mina kändes som mensvärk i nedre delen av rygg och mage. Kom om jag stressade eller hade gått för snabbt. Värkarna var mera som vågor av smärta.
Ja det låter som sammandragningar. Av någon anledning vet man när det är värkar. Kände direkt med första. Vaknade på natten och bara: oj nu börjar det. Har bara haft sammandragningar med sista. Med de två första kände jag inte av något sådant alls. Ringde förlossningen nu med nr3 då jag hade sammandragningar typ non-stop men så länge det inte gjorde ont så var det ok. Ont gjorde det ju inte även om det var lite obehagligt och tungt. Hade från typ kl 13-21. Rådet var att ta det lugnt vilket jag gjorde och det hjälpte. Var ju så gott som halvdöd hela graviditeten men lyssnade på det hon sagt och blev lugn. Någon sammandragning om dagen går väl men just den dagen då jag hade massor ville jag inte uppleva igen.
Har precis så där själv. Mycket mensvärksliknande smärtor när jag stressat, gått mycket eller liknande. Känner jag på magen då är den stenhård. Själv är jag ju v 33 så lite närmre än dig, men det är först nu när saker blivit tungt som jag får SD..
Sajtvärd på Iller.ifokus