Gravid iFokus

Gravid

Etikettallmänt
Läst 12798 ggr
xindda
0

Gravid trots mens/blödning?

Hur vanligt är det att man kan vara gravid trots man haft mens eller ja blödning? 
Jag börjar bli lite nojjig för sist jag fick min mens så var den sen några dagar och jag började nästan tro jag var gravid. Men så under ett samlag så kom mensen. Dock var den jätte märklig den dagen för en stund senare blev jag jätte illamående och trodde jag skulle spy.
Bara helt sådär plötsligt..Men det gick såklart över efter tag och jag tänkte inte mer på det. Hade iaf väldigt lite mens/blödning den dagen knappt ingenting (Tyckte det var lite konstigt för brukar ha ganska mycket i början av mensen), men dagen efter var den riklig och jag hade jätte mensvärk och sen var väl mensen så gott som normal så gravid antog jag inte att jag var iaf. 

Och nu så är det dax för mig att ha mens igen och den är sen åter igen, och nojan kommer tillbaka. 
Har dessutom haft liite som mensvärk från och till ibland, och min aptit har ökat, har gått upp nästan 2kg sen mars och jag har annars ganska svårt att gå upp i vikt.. Tycker även att mitt toa/kiss besök ökat.. Men men vill väl mest höra om någon haft nå liknande och varit gravid :) 
Ska vänta några dagar till och se om inte mensen kommer, innan jag testar mig..

ChristineL
3

Det är jättevanligt att man får en blödning i samband med att mensen skulle komma. Det kallas nidblödning och sker när ägget fäster i livmodern. Det brukar vara mindre än en vanlig mens och bara hålla på 1-2 dagar.

Finns ingen anledning för dig att vänta med att ta ett test tycker jag. Ta med morgonurin och följ instruktionerna noga!

Ria74
2

Jag hade blödningar i början av min graviditet, första månaden var den nästan som mens men ändå inte. Lite ljusare och mindre än vanligt.

Månaden efter var den väldigt sparsam och då kunde jag få blödningar lite när som helst i månaden inte bara när det var dags för mens.

Ta ett test redan nu, jag upptäckte inte att jag var gravid förrän jag hade gått ganska många veckor.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

RoxannaS
1

Jag skulle också testa direkt om jag var du. Har du haft "mensvärks liknande smärtor" är det troligtvis växtvärk i livmodern och inte mensvärk om inte mensen dyker upp.

Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Hannashusdjur
0

Ta ett test tycker jag med :)

xindda
0

Har varit och köpt test idag så ska testa imorrn bitti. 
Har dock nu på kvällen fått lite lite blödning så kanske är mensen på G iaf.
Återstår och se :)

Erika89
13

Hur har det gått? :)