Vart köpt mammakläder
Hejsan, har letat runt en hel del på sajten om tips på vart man köper snygga mammakläder. Har inte hittat några tips ännu!
Självklart är jag ute i tid då jag förstått att det är svårt att hittal Ska i Maj på en stor fest (med stor mage) som är lite finare och då passar sig klänning som bäst.
Vart har ni handlat era mammakläder/ gravidkläder? Några hemsidor eller fysiska butiker i Södra Sverige?
Eller kanske på nätet? Det är en hel djungel!
Tack på förhand
H&M, Kappahl, Jollyroom, Mamalicious, Zalando, Gravid och Liten, mom2mom, glam mom, Haléns, mammaglad, Fyndiq, LovelyMama, Ellos….
Oj, det finns massa trådar om mammakläder ju! Jag köpte nästan allt från mamalicious iaf, affärerna på stan har bannemig ingenting.
/Christine
Jag har inte köpt så mycket manskläder utan köpt sånt jag kan ha sen också. New yorker är kanon! De har massa toppar i längre modell som man kan töja hur mycket som helst. HM har på sin basic avdelning också massa som fungerar efter också. Klänningar går att köra med vanliga om man inte är höggravid. Testade till nyår och var då i v 26 typ och kom i mycket fastän en storlek större.
Www.glammom.se har haft väldigt mycket snyggt! Men nu känns det som om mycket är slut i lager…. Men håll lite koll och se när nya snygga kläder kommer in! :D
Jag har köpt två par jeans på hms gravid avdelning och sen gjort som jefo. Vill inte sätta ut en massa pengar när det enbart är magen som växt…
#3 Beror på hur mycket man går upp. Jag har medium i vanliga fall men hade XXL på slutet av min graviditet. Gick upp över 30 kg och med en mage som var så enorm att den gick utanför pappret redan i vecka 35. Jag kan inte ha dessa kläder efteråt.
Ja visst det är ju olika… Jag har fått upp 20kg och för mig har det dock fungerat. Köper M just nu och det sitter bra. Har testat mammakläder men det mesta blir för kort för mig. Har lång överkropp… Så skulle aldrig kunna beställa över nätet, måste testa.
Två par byxor och ett par tröjor från h&m's mammaavdelning har jag köpt. Annars har jag bara köpt längre, töjbara plagg som jag kan ha sen. Kan nu i vecka 35 fortfarande ha mycket av mina vanliga kläder som tur är :)
Såg för någon dag sen att Lindex har på nätet, vet inte om det är något kommande eller om dom inte har mer än vad dom nu har på sin hemsida 😊